Köptips komfort snabb lvg/gravel +/-20k

tobiascyklar

Aktiv medlem
Köptipstråd... hoppas någon annan också gillar såna:-)
Jag börjar bli sugen på en ny motionscykel. Har en ganska stötig och aggressiv instegsracer. Redan med den tar jag mig fram också på skogsstigpassager (inte i fart förstås), och på landsväg går den fort. Jag vill gärna göra upptäckarrundor, ta mig fram här och där, gärna också i regn (dvs stänkskärmar ett plus men inget måste), men mest åker jag ganska fort på bra vägar även om inte asfalt alltid. Det funkar nuvarande cykel till (har också racerskärmar jag kan sätta på) . Den är dock inte särskilt bekväm, tar tex bara 25 mm.

Jag tror jag skulle gilla en mer komfortorienterad cykel, och gärna mer tålig för sämre underlag. Rapp och snabb fortfarande huvudsyftet, så tveksam till gravel, men en lvg orienterad sådan borde kunna funka . Kanske med skärmfästen. Jag vill ha prisvärt, runt 20-25 kSEK om det inte är motiverat att gå högre.

Det jag funderat litet på är Canyon endurace, evt grail , men tror som sagt att jag är mer åt lvg hållet. Finns ju mycket därute, så litet tips på alternativ och motivation till vore toppen!

Tack!

Den enda Attain GTC som finns i lager just nu efter att snabbt kollat hos Bike-Discount och Bike24 är den här i storlek 56 cm.

Tack! Skall kolla upp den. Verkar svårt att få tag i något på kort sikt, men det är ingen panik. En poäng med en sån här cykel är at den skall funka stora delar av året (har dock inte tänkt sätta dubbdäck på den).

den ser ju prefekt ut. inte hunnit googla recensioner ännu

fick tips om denna liknande tråd också, det man missar i sök... bra att ha grejer på samma ställe

snabb lvg/gravel​

Själva cyklar ( även dem bästa och dyraste ) blir ALDRIG snabba , om cyklisten är "inte i form" .......

Det ligger ju lite på K&S, bl.a. en Willier om storleken passar.

Tillbaka
Topp