Köptips MTB 30-40k

Gurra101

Aktiv medlem
Köptips MTB 30-40k
Ja kollar runt lite på nätet, man blir ju helt snurrig?
Har en Trek fuel ex 9 2016 som jag ska sälja bort och gillar deras re active dämpare bak.

Kollat lite på Trek fuel ex9.7, Trek remedy 9.7(vet inte om slaglängden är Overkill), Cube 120 stereo, och Rose roote Miller 3. Tankar och kanske andra förslag.

Mina egna är om kolfiber är värt typ som på Trek cyklarna runt 9k extra. Och det ska inte vara en stigraket utan den ska vara lekfull.

Senast ändrad:
Köptips MTB 30-40k
Utan att ha testat tycker jag skeen trail cf verkar trevlig. Den är i stereo 120 segmentet. Mellan dem och remedy finns det mycket att välja på. Gäller nästan att ringa in segment lite först.

Köptips MTB 30-40k
Det är väl rätt många som tycker fuel ex 8 med XT (har den själv) är ett bättre val än 9.7. Gillar du re-active dämparen är väl Trek bästa valet annars finns ju galet många cyklar att välja bland i den prisklassen.

Köptips MTB 30-40k
Det är väl rätt många som tycker fuel ex 8 med XT (har den själv) är ett bättre val än 9.7. Gillar du re-active dämparen är väl Trek bästa valet annars finns ju galet många cyklar att välja bland i den prisklassen.
Ja men lite sugen är man på karbon men kanske inte värt det. Sen har vi detta hur det är med xt gillar sram ju. Vad är skillnaderna?

Köptips MTB 30-40k
Köpte mig en Orbea occam m30 till detta år. Hade en ex 8 förra säsongen, gillade den bakdämparen men ville ha karbon och lite större cykel, tog en xl istället för L. Orbean är inte ens inkörd men den verkar lovande, lite lägre BB än ex8:an vilket kanske leder till att jag köper kortare vevarmar. Bor långt i norr så snö och is finns kvar i skogen men snart ska den testas ordentligt.

Köptips MTB 30-40k
Ja men lite sugen är man på karbon men kanske inte värt det. Sen har vi detta hur det är med xt gillar sram ju. Vad är skillnaderna?
Funktionen är bra hos båda, känslan något olika. Risken att det går sönder i förtid är mycket högre för sram. Shimano har inga måndagar på fabriken. Så ser jag det i alla fall.

Tillbaka
Topp