Köra i Solna/Stockholm 6 eller 7 dec

mytomspunnen

Aktiv medlem
Tjena!
Undrar om det är någon som har klust att köra ett par timmar på Lördag eller Söndag i typ ursvik eller något annat?

Samling Haga backen eller något annat??
Förslag?

Har inte fixat pannlampa än så dagsljus är det som gäller för mig!!

Gärna för mig!
Vi kan ju alltid börja där någonstans och sedan dra vidare i skogen bort mot edsviken där jag hittar..

När och var?

Fler som hakar?

Stigarna som kantar edsviken är schyssta på sina ställen, helt klart. Tyvärr kan jag nog inte haka eftersom mitt XC åk är slaktat på prylar. Möjligtvis kan jag kanske slänga på en mellanklinga o dämpgaffel till min trial cykel. Men särskilt snabb lär jag inte bli

Jag får nog hoppa över den här gången. Väntar lite med skogskörningen tills jag fått ordning på utrustningen. Annars hade jag gärna hakat på.

Det verkar vara svårare att få ihop lite folk att köra med här i sthlm än i Göteborg :-(

Själv jobbar jag i helgen.

/jonas

det är väl så... jag har nån slags magsjuka - den verkar ha drabbat alla på jobbet. En del är hemma andra är bara pliktrogna... Jag är inte helt sänkt bara halvt men när jag testade att cykla till jobbet igår gick det otroligt trögt - hade ingen kräm i benen alls!!

men en annan gång - nästa vecka kanske och kanske i mörkret om du skaffat lampa!

/jens :)

Jag skulle kunna tänka mig att ta en sväng på cykeln imorgon (så vida det inte är en massa snö, har inga dubbdäck, än) vid 13-14 tiden eller så. Posta här eller skicka mig ett mig ett mejl så jag vet att du fortfarande är på och har läst detta meddelande (jag skickar ett mejl till dig också med mobil nummer).

Jag hänger på, spelar ingen roll om det kommit snö eller inte, var någonstans i Ursvik ska vi ses kl 13?

/Mika

Vi tänkte ses vid parkeringen (eller vad man nu ska kalla det) vid Sten krossen bortanför skyttebanan, vet du vad det är? Om inte skicka ett mejl till mig med telefonnummer så kan jag ringa upp dig och förklara.

Tyvärr, det blir till att ställa in dagen tur. Tempraturen är ca 0 och det blåser och snöar ganska friskt. Att ge sig ut i det här väglaget utan dubbdäck är nog inte att rekommendera.

Ifall väglaget blir bättre (inte kräver dubbdäck) så har jag vissa funderingar att sticka ut i Ursvik (eller nått annat) på Onsdag kväll, men jag slänger upp en ny tråd ifall det blir aktuellt.

Snö kräver inte dubbdäck! Vanliga skogsdäck brukar funka finfint i snön.

Det är när det är is som dubbdäck är bra att ha.

Själv är jag lite småsugen på att rulla i snön, det är alltid lite speciellt när det är såhär, alla ljud är dämpade, det knarrar mysigt under däcken och det faller stora snöflingor. Fast jag tror inte det är tillräckligt kallt nu för att det ska bli så, det är ju på gränsen till tö.

/jonas - hade planerat att sätta på vinterdäcken på bilen idag. En dag för sent.. nu kan jag inte köra bilen till garaget.

Tillbaka
Topp