Köra med baggy-shorts?

eddiboy

Ny medlem
Köra med baggy-shorts?
Funderar på ett par såna här http://www.wiggle.co.uk/altura-ascent-baggy-mtb-shorts/ till
min tvåmila-pendling. Vill inte riktigt köpa "riktiga" tighta cykelbyxor, tycker det ser för seriöst ut för min smak.

Min fråga är om shortsen i länken har blöja? Fattar inte riktigt av beskrivningen på sidan.

Tänkte som sagt cykla i baggyshorts och vid kall väderlek ha mina långa löpartights under shortsen. Bör funka?

Köra med baggy-shorts?
Jag fattar det som att det ingår en avtagbar "padding".

Top Features of the Altura Ascent Baggy MTB Shorts

Lightweight MTB shorts with a durable Nylon shell and a removable, padded mesh liner. The Ascent short features an adjustable waist for secure fitting and convenient zipped cargo pockets; perfect for long cross country rides or regular commutes.

Lightweight, durable shell fabric
Removable stretch inner short with Coolmax insert
Hand pockets and zipped cargo pockets
Popper waist closure and zip fly
Rear waist adjusters

Köra med baggy-shorts?
Jag kör med några adidas shorts. Går till strax nedanför knäna och är någon form av "stretch" på insidan av benen ända upp i grenen på bägge sidorna. Lätta och luftiga. Tror det är någon form utav löparshorts.
Under det har jag typ ett par långkalsonger bara.
Jag kör inte med så fancy grejer men det är bekvämt och håller mig varm. :) Inte kört med det när det varit så superkallt men hoppas på att kunna ha det i vinter. Annars får jag ersätta det jag har under med något varmare. Shorts tänkte jag ha hela året runt iaf.

Köra med baggy-shorts?
Det här tycker jag är ett smidigare alternativ till ett par baggy shorts med inbyggd "blöja".

Ett par Craft Bike Boxers och sedan kan du välja vilken överdragsbyxa du vill. Shorts om det är varmt, 3/4 om det är lite svalare, hellånga om det är kallt eller ett par tights om du vill se lite "seriös" ut emellanåt :-)

Jag kör med dessa http://www.craft.se/products.html?t..._mdb_pi1[pageid]=161864&tx_mdb_pi1[lvl3]=Cool
400,300

under ett par 3/4 Snickersbyxor (utan hantverkarfickorna) i skogen.
4900936-origpic-5e12be.jpg_0_43.487_100_56.513_151_151_85.jpg

Kanonskön kombo! Drar på ett par löpartights som mellanlager om det är kallt.

/K

Köra med baggy-shorts?
Jag har kört cykelkalling, baggyshorts som går ner till knäskålen och benvärmare i 10-12 minusgrader utan problem. Drar lite kallt i glipan mellan benvärmaren och cykelkallingen precis när man går ut och inte har blivit varm än.

Köra med baggy-shorts?
nasso skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör med några adidas shorts. Går till strax
> nedanför knäna och är någon form av "stretch"
> på insidan av benen ända upp i grenen på bägge
> sidorna. Lätta och luftiga. Tror det är någon
> form utav löparshorts.
> Under det har jag typ ett par långkalsonger
> bara.
> Jag kör inte med så fancy grejer men det är
> bekvämt och håller mig varm. :) Inte kört med
> det när det varit så superkallt men hoppas på
> att kunna ha det i vinter. Annars får jag
> ersätta det jag har under med något varmare.
> Shorts tänkte jag ha hela året runt iaf.

+1

"Cykelkalsonger" med padding, långkalsonger och sen valfria shorts eller långbyxor över det är väldigt flexibelt och ser inte räsigt ut. Har man en bekväm sadel kan man förstås skippa paddingen dessutom och använda vanliga kalsingar för exempelvis pendling. Men just kombinationen tajts/långkalsonger + kortbyxor är riktigt trevlig då man får vindtäthet över skrevet (och knäna om de är långa) men bra ventilation över vaderna.

Mina favvoshorts kostade typ 100:-, så man kan komma billigt undan. Enda nackdelen med baggy om vi bortser från luftmotstånd är att de kan fastna i sadeln om man vill joxa runt i skogen och terrängen kräver att man far runt över sadeln.

Köra med baggy-shorts?
Jag har slutat med padding utom när jag kör stig i skogen.

Då kör jag en liknande kombo med cykelfillingar och prassliga shorts från Scott.

Under de dagar det gick att pendla förra vintern (dålig pendlingsväg vid snöfall) körde jag Crafts skidtajts. Vindtäta fram och luftiga bak. Funka klockers.

Tillbaka
Topp