Köra Vätternrundan 2026

Köra Vätternrundan 2026
Har aldrig kört så mycket själv förut. Minst 7-8 mil borde det blivit.
Om du inte brukar köra själv vem brukar göra det åt dig då? :sneaky:

Men på allvar: Bra gjort att ha klarat en Vätternrunda under tuffa förhållanden, inkl vädret och spiksabotage
Då spelar det ingen roll om man skiljer på själv eller ensam, eller inte.

Köra Vätternrundan 2026
Ja, även om vissa i tråden föredrar att cykla i stekande sol och värme så tycker jag man tydligt ser effekten av ett svalare väder i årets Vättern rent prestations/tidsmässigt. Visst kan kanske väderupplevelsen påverkats av starttid (regnskurar åtminstone...) men mitt intryck är det ser väldigt bra ut resultatmässigt. Många av snabbgrupperna som startade på lördag fick nog ett ganska optimalt väder.

Senast ändrad:
Köra Vätternrundan 2026
Gjorde min första runda med start 20:38 och vädret blev ganska miserabelt merparten av mina 12:51h. Cyklad tid 11:22. Efter att ha legat på rulle så fanns grus i munnen. Fyra gubbar var vi som cyklade runt. Utan regn och dubbelpunka (nubb) för cykelvännen hade vi nog kommit under 12 med lite vilja. Nöjd och stolt över utförandet vi gjorde tillsammans! Det kom en tår på slutet, vi höll humöret och ett äventyr jag aldrig glömmer!

MIJ_9754.webp

IMG-20260614-WA0002.webp

Köra Vätternrundan 2026
19 år sen jag körde vr sist. Bra kämpat alla som körde, i busvädret!
Själv körde jag E4 i silvriga 850:an i går kväll, körde om ett stort antal cykelförsedda bilar upp mot 08. Mer än 95% av förarna var kvinnor. Är VR en riktig familjesport då? ;)

Köra Vätternrundan 2026
19 år sen jag körde vr sist. Bra kämpat alla som körde, i busvädret!
Själv körde jag E4 i silvriga 850:an i går kväll, körde om ett stort antal cykelförsedda bilar upp mot 08. Mer än 95% av förarna var kvinnor. Är VR en riktig familjesport då? ;)
Man får ju inte köra inom 6 timmar efter målgång, så frugan fick väl ta ratten…

Tillbaka
Topp