Kört att få tag på en FS-mtb innan hösten?

Johan820

Medlem
Hej!
Som många andra är jag på jakt efter en heldämpad all-mountain för runt 25-30k. Har spanat på begagnatmarknaden i ett bra tag utan framsteg. Har också kikat på nytt men det är slutsålt överallt vad jag kan se. Är ute efter en YT Jeffsy base/comp, Trek fuel ex 7 eller liknande men allt är slut. Finns det något hopp om att få tag på något väldigt snart? Vart ska man hålla koll i så fall?

Edit: storlek XL

Senast ändrad:
Tror det kan vara svårt innan hösten. Är i lite samma sits som du och försöker hålla koll. XL är rensat. Ska komma några nya modeller i augusti. Nya Commencal meta tr och Kona process 134 är två toppkandidater för mig just nu iaf.

Finns ram

Jag vet inte om han kan bygga den till rimligt pris. Vet ej hur det funkar med ramar versus hela cyklar för distributörer.

Han har även hela cyklar i XL om man dubblar budgeten lite snabbt.

Annars har Commencal släppt nästa års modeller som kommer snart.

Skulle tro att YT kommer fylla på med mer cyklar för beställning, förmodligen leverans i september eller senare.......Annars är ju Occam som du fick tips om en bra cykel

Skulle tro att YT kommer fylla på med mer cyklar för beställning, förmodligen leverans i september eller senare.......Annars är ju Occam som du fick tips om en bra cykel
Polaren beställde från YT i mitten av Maj, då ”available June 4th” enligt hemsidan, han fick den förra veckan.. så bygget verkar ta ett tag med

Japp förmodligen. Men mediastrategin från YT var silent treatment. Bättre att de skruvar hojar än skickar mail iofs.

Polaren beställde från YT i mitten av Maj, då ”available June 4th” enligt hemsidan, han fick den förra veckan.. så bygget verkar ta ett tag med
Jag beställde en Capra som fanns ”in stock” 5/5 och fick den efter 11-12 dagar.. beställde även en dirt från YT 10/6 som fanns ”in stock” den har inte kommit ännu?

Tillbaka
Topp