Kort bikepacking-tur nära Göteborg

Hej alla!

Jag tänkte inleda semestern den här veckan med en kort bikepacking-tur med två heldagars cykling och en övernattning på ett fint ställe (tält eller vandrarhem). Har någon något bra tips på en naturskön runda nära Göteborg? Funderar på Bohuslän eller Västergötland, dock inte söderut längs kusten då jag har cyklat mycket där innan. Jag utgår från Göteborg men kan tänka mig att ta ett Västtåg en bit för en bra utgångspunkt. Jag tänker en kombo av fin landsväg/grus/lätt stig. Jag cyklar med en hardtail MTB. Jag har planerat väldigt lite och är öppen för det mesta. Har ni lust att dela GPX-filer på favorittrippen vore jag mycket tacksam.

Senast ändrad:
Kort runda är ju rätt realtivt men hade jag varit du hade jag cyklat till Skärhamn på tjörn ovh tagit in på Hav & Logi Skärhamn.

Göteborg -> Kärra -> Kungälv -> Gamla vägen till Kode -> Jörlanda -> Tjörnbron -> Kållekärr -> Skärhamn. Mycket trevlig väg med cykelväg hela vägen exkl mellan Kode och Jörlanda! En väg landar väl in på 7,5 mil. Ta tåget till kode om du vill korta ner den något 😀

Tack för tipset. Det blev en runda längre norrut iBohuslän med tåget till Dingle och sen Smögen, övernattning i Fjällbacka och sen en titt på hällristningarna utanför Tanumshede och därifrån till Strömstad. Det blev en blandning av grus, klipphäll, igenväxt skogsväg, stig och landsväg där jag lät Komoot bestämma rutten. Fin tur men man önskar dock att det fanns lite mer dedikerad cykelväg/grusvägar men tydligen håller man på att utveckla en cykelled i Bohuslän som en förlängning av Kattegattsleden.

Tillbaka
Topp