[Kort RR] Skogscykling för första gången

thumper

Ny medlem
Hej på er,

Ville bara dela med mig utav min första riktiga skogstur tillsammans med rayDreamer här från forumet.
Inledde turen lite lätt nervös för vad som komma skall då jag i princip inte ens cyklat på en stig sedan jag köpte cykeln för snart en månad sedan. Tankarna i huvudet bara snurrade: Hur skulle det gå, kommer jag ramla, kommer jag tycka att det är kul?

bild19.JPG

När vi väl börjar så cyklar jag så sakta så att jag är på väg att trilla för minsta lilla sten, 30 sek senare landar jag på ramen då jag inte kom över en stor sten, så jag skrattade lite, hörde en äldre dam med hund säga "Hoppsan, krock!" med en lättsam ton och fortsatte cykla.

När vi väl närmade oss lite mer nybörjarvänliga stigar så började jag inse hur extremt roligt detta faktiskt var!

3913_10151542442741712_765002811_n.jpg

Efter detta fortsatte cyklandet i kanske 30 min till innan det började skymma.

Jag kände mig som ett barn på nytt. När jag kom hem ville jag bara ut igen!
Att pendla till jobbet idag, på asfalt var nästan tråkigt. Bara nästan dock för jag får ändå sitta på min cykel och det är ju allt ;)

Vi upptäckte dock att när jag sänkte min sadel så kommer det knakljud från vad som låter som pedalerna... Höjer jag sadeln så släpper det igen. Ska försöka undersöka detta närmare.

Ingen lång RR alls men nästa gång blir det betydligt fler bilder!

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Grattis! Såg fint ut.

+1 :-)

Fin skogsstig!
Du glömde berätta i din RR var du åkte någonstans. Gissar Nackaområdet eftersom jag har fått för mig att du bor där?

Jag brukar bo ute i Nacka om somrarna och det har hänt både en och två gånger att jag varierat mitt hempendlande från jobbet med en liten sväng genom Nackareservatet. Om du nu tycker asfalt är trist och har lite tid över så kan jag lova dig att en sån omväg lyfter humöret rejält!

Ja det missade jag ju!
Det var Booleden ute i Orminge (Nacka).

Har funderat lite på om det finns någon skogsväg man kan ta från Orminge till Henriksdal eller nån genompassage på något sätt. Ska nog ta mig en heldag och söka runt annars får jag börja cykla upp och ner i diken bara för att ;)

Jag hade kört Sickla -> Hellasgården ->Erstavik och sen snurrat runt där tills jag tröttnade för att sedan ta grusvägarna bort till Saltsjö-Duvnäs, upp genom Skuruparken och sen över bron.

Hmm värt att kolla upp. Hittar inte där omkring då jag aldrig cyklat i Hellas men ska definitivt kollas! Tack för tipsen :)

Rumpel: Det försvann igen när jag höjde sadeln igen dock.

Sigge: Haha jo du, har redan abstinens! Letar grus och stig på jobbpendlingsvägen för att få busa ;)

Det tar inte lång tid innan man inser hur kul det är att stöka runt i skogen istället för trist monoton asfalt!

Nästa runda kör vi lite mer stig så ska du få bli ännu mer sugen!!

Tillbaka
Topp