Kort Styrstam?!

FreeHeeler

Ny medlem
Kort Styrstam?!
Halloj!

Då var man på pryljakt igen.. =)
Är ute efter en kort styrstam 60 ev 70mm gärna med "4-bults klämma" för styret.
Har kikat en del på webben men har inte hittat nått som ser ok ut och som inte kostar skjortan, mycket landar ju runt 1000-lappen...
Den ska sitta på min Spec Enduro så jag vill helst inte ha en renodlad "mega maffig" DH-pjäs, men det verkar som det är svårt att hitta annat när man kommer ner såpass i längd...

Tips på vart man kan hitta nått vettigt mottages tacksamt!

/Micke.

Kort Styrstam?!
Annars har Chainreactioncycles Titec Knucklehead 4-bultars styrstam för ca 500:-, köpte en 75mm där förra vintern. Stabil och snygg.
StemsTitecKnuckleheadDH.jpg

/Leo

Post Ändrad (04-03-30 11:54)

Kort Styrstam?!
Tackar för detta, då fanns det en del att välja på ändå!
Detta skapar ju som vanligt en del beslutsångest.. =)
Man blir ju lite sugen att beställa från Chainrection de har ju en hel del annat godis också som skulle sitta fint..
Daner: Jag har sneglat på tomsons prylar de är onekligen riktigt fina, jag hör av mig om det bli aktuellt och framför allt om ekonomin tilllåter detta efter att man betat sig genom månadens räkningshög...

/Micke.

Kort Styrstam?!
Thomsonprylarna är verkligen enormt vackra och verkar dessutom funktionella så det står härliga till, de har tänkt ordentligt när de designat dem.

/jonas - har en 90mm thomson som ligger och väntar på montering..!

Post Ändrad (04-03-31 10:19)

Kort Styrstam?!
Kolla in Pazzas på cykelcity,,,,,bra pris och hyfsat lätt. Tror den heter 948,958,348,,ähh minnet sviker dom har alltså flera modeller men en som är i om jag inte minns fel ,längderna 60,70,80,osv.
Tick o tack !

Kort Styrstam?!
Jag köpte en Pazzaz 894 idag på CykelCity. Visserligen 110 mm men den kostade 400 spänn och väger 139 g i kortaste varianten på 90 mm. Nu har jag monterat den lite rejsigt upp och ner så att det ska gå ännu fortare på asfalten!

Men det finns en Pazzaz som heter 898 vars kortaste längd är 60 mm, väger 178 g och kostar 345 bagare.

Tillbaka
Topp