Korta långa bibs...?

Besv

Aktiv medlem
Korta långa bibs...?
Tycker mina bibs åker upp lite långt och letar ny modell,provat Craft,bbb,verge,newline.

Vet inte om jag har lite längre överkropp så standard hängsel blir för tajta eller kanske för små lår...?

Men som har förslag på ngt som är kort men långt...? Typ en tusing el helst mindre.

Korta långa bibs...?
Tycker mina bibs åker upp lite långt och letar ny modell,provat Craft,bbb,verge,newline.

Vet inte om jag har lite längre överkropp så standard hängsel blir för tajta eller kanske för små lår...?

Men som har förslag på ngt som är kort men långt...? Typ en tusing el helst mindre.

Inte direkt men korta bibs+knävärmare alt. benvärmare borde ju fungera.

Korta långa bibs...?

Korta långa bibs...?

Som jag tolkar frågan rör det hur mkt av låren som täcks av byxbenen.

Jag har i förhållande till kroppslängd ganska korta ben vilket ger relativt sett mer längd till överkropp och huvud. Jag upplever inte att det är så att slutet på byxbenet hamnar högt upp på låret.

Vissa byxor har man i alla fall kunnat få med olika längd på benen även för samma storlek. Ingen erfarenhet av märkena du nämner dock.

Korta långa bibs...?

Jag har i förhållande till kroppslängd ganska korta ben vilket ger relativt sett mer längd till överkropp och huvud. Jag upplever inte att det är så att slutet på byxbenet hamnar högt upp på låret.

Vissa byxor har man i alla fall kunnat få med olika längd på benen även för samma storlek. Ingen erfarenhet av märkena du nämner dock.
Ja precis, upplever att dom åker högt upp på låren efterhand.

Korta långa bibs...?

Menar du som "vanlig eller över knä", eller olika långt ner på låret?
Har lite samma "problem" som TS, har ett par nyligen inköpta BIBS som går ner till en liten bit över knäet när jag tagit på dom, men när jag cyklat ett tag är dom nästan halvvägs upp på låret.
Hade varit kanon om man kan välja längd utan att det blir knickers.

Korta långa bibs...?
Menar du som "vanlig eller över knä", eller olika långt ner på låret?
Har lite samma "problem" som TS, har ett par nyligen inköpta BIBS som går ner till en liten bit över knäet när jag tagit på dom, men när jag cyklat ett tag är dom nästan halvvägs upp på låret.
Hade varit kanon om man kan välja längd utan att det blir knickers.
Olika långt ner på låret. Vet inte om det fortfarande är så, men förr fanns i alla fall några Assos-modeller med två varianter på hur långt ner på låret benen gick.

Korta långa bibs...?
Går det att köpa kalas cykelkläder som privatperson?
Det är nu många år sen men klubben hade kalaskläder och tycker att dom var rätt sköna med bra passform.

Korta långa bibs...?
Jag har 92cm i grenmått (gren till golv), klarar mig oftast med M men bibsen slutar typ mitt på låret ?
Om jag nu tolkar det rätt så finns Endura med en massa olika bredder på paden också, hur ska man tänka där?
Relaxed fit, Narrow Pad, Medium Pad ?

Tillbaka
Topp