Kortare/längre styrstam

Rollo60

Medlem
Kortare/längre styrstam
Hallo vänner. Undrar om jag skall ha en kortare eller längre styrstam? Har sadeln så långt bak som det går och knät lite bakom centrum pedal kommer jag ännu längre fram med en längre stam,ser hela navet på framhjulet ovansida styret . Tänker jag fel om jag byter från 90 till 70mm?? Borde det inte bli rätt??

Kortare/längre styrstam
Hallo vänner. Undrar om jag skall ha en kortare eller längre styrstam? Har sadeln så långt bak som det går och knät lite bakom centrum pedal kommer jag ännu längre fram med en längre stam,ser hela navet på framhjulet ovansida styret . Tänker jag fel om jag byter från 90 till 70mm?? Borde det inte bli rätt??
Välsorterade cykelhandlare brukar kunna hjälpa till med bikefit för en rimlig slant. Prova med det.

Annars så prova med en ny styrstam, känns det bättre har du sannolikt gjort rätt.

Kortare/längre styrstam
Vad är problemet? Att byta bara för att byta är ju onödigt
Enl vad de säger så ska man ju inte se framhjulsnavet överkant styret men vet ej om det stämmer? Har sadeln så långt bak det går och ändå ser halva navet. Tänkte att kroppen kommer mer bakåt med kortare stam. Kanske inte har någon betydelse men skulle vilja ha en lite mer uppsittande körställning. Bara det jag undrade.

Kortare/längre styrstam
Börja med att flytta fram sadeln en bit, det låter som att du har den för långt bak, du vill ha knät ungefär i linje eller en aning framför med pedalaxeln på den främre pedalen. Sen är det bara att prova med en kortare styrstam om du vill komma närmare styret, strunta i om du ser navet eller inte det är helt orelevant.

Tillbaka
Topp