liten_ninja
Aktiv medlem
Kortbana (Kriterium / Crit / GP) i Sverige (och världen)
SM-veckan i Karlstad avklarad och första gången jag kollar på en tävling med LVG-cyklar. Jag tyckte att det här formatet var jäkligt kul som åskådare! Banan hade bra variation för att vara gator i stadskärnan. Många tvära svängar förstås men även kuperat kring Domkyrkan.
Det verkar inte vara en stor gren nationellt. Vad finns det att säga om den här scenen i Sverige (och sedan övriga världen för jämförelse)?
Berätta och spekulera, jag vill komma in i det här ämnet med iver som ett barn!
Mitt foto från damernas rejs i Karlstad. Uppenbara brister är som man säger “avsiktliga och ingår i det konstnärliga uttrycket”.
Ja eller hur...
Det här vill jag se mer av, och öva på att ta bättre bilder!
Det verkar inte vara en stor gren nationellt. Vad finns det att säga om den här scenen i Sverige (och sedan övriga världen för jämförelse)?
- Tränar cyklister specifikt inför det eller är det bara en krydda i den ordinarie tävlingssäsongen?
- Är det samma cyklister som kör linjelopp/tempolopp/etapplopp?
- Är det bara elit som kör eller finns det lopp för lägre nivåer? Motionärer? Hur börjar man liksom?
Berätta och spekulera, jag vill komma in i det här ämnet med iver som ett barn!
Mitt foto från damernas rejs i Karlstad. Uppenbara brister är som man säger “avsiktliga och ingår i det konstnärliga uttrycket”.
Ja eller hur...
Det här vill jag se mer av, och öva på att ta bättre bilder!
Senast ändrad: