[kortRR] Avsmakning av MacAlvik

bluetail

Aktiv medlem
Hade en stund över och solen sken... Hade dessutom hört av svågern att ha åkt på en stig som jag inte kände till.

"Jag tänkte nog att du skulle gilla att cykla den" sa han häromdan, så jag tog det som mitt uppdrag idag. Stigen skulle testas!

Vilken stig! Lite grusväg för att komma dit men OJ vilken underbar stig! Den härligaste jag cyklat på i mina omgivningar och jag hade ingen aning om dess existens. Eller jag hade bestämt för mig att jag gått på den i nåt mullesammanhang när jag var liten.

Kända skogsstigar först, sen grusväg några kilometer sen kom den... Den grymmaste skogsstigen här i krokarna!

_WP_20131229_003.jpg

Jaja, the spell is broken

_WP_20131229_004.jpg

Lite grusväg

_WP_20131229_005.jpg

Först lite gräsigt uppför

_WP_20131229_007.jpg

Över krönet bara, sen vänder det och den långa flowiga nerförsbacken börjar

_WP_20131229_010.jpg

Paradise!!!

_WP_20131229_011.jpg

Wow vilken ride....

Bluetail,
Utgår du från Alvik, utanför Siljansnäs? Jag sitter i sommarstugan i Häradsbygden och är alltid intresserad av nya stigar och stök i trakten. Om du vill får du gärna slänga upp denna stig och andra tips i turtips. Ska försöka lägga upp lite dylikt som finns här runt knuten. Gott nytt!

Japp det handlar om Alvik utanför Siljansnäs. Jag utgår själv från Almo som är grannby med Alvik. Vi är några stycken som jobbar med att ta fram en webbsajt där vi ska lyfta fram cyklingen i Leksands kommun. Under våren är det tänkt att den ska lanseras.

Jag håller på och ta fram turtips till sajten... Lägger väl upp dem här också när de är klara.

kul med flera cyklister i området!

Tillbaka
Topp