Kossor

Strand

Medlem
Kossor
paserade lite försiktigt genom en kohage idag, tyckte det här var så jävla roligt så jag var tungen att starta en egen tråd. Korna var helt nervöst nyfikna, precis som att den skulle sprängas vilken sekund som hellst, kor är bra!

Nyfiken2.jpg ht=544

Edit av the_TnT: Inte OT tycker jag.

Senast redigerad av en moderator:
Kossor
Haha var för guds skull lycklig över att ingen av de fetare fick för sig att prova trampa på din ram, den hade nog vikt sig tillräckligt för att det skulle bli svårt att komma hem. ;)

Kossor är fina, påminner om barndommen när vi bodde så lugnt och fint att vi hade sådana lite här och var runt oss.

Good old days.

Kossor
und3ad skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha! Söta kossor ju. Ser ut som en fin hage
> också. Vart är detta?

det är stax norr om Landskrona
jättefint är det

Bilagor

• nyfiken 1.jpg
    nyfiken 1.jpg
    111.5 KB · Besök: 171
Kossor
...Är det BARA jag som är så ond att jag tänker "hihihi om jag hoppar eller stampar till nu kommer kossorna vara 3 km bort på ett par sekunder" när de uppför sig så? Sånt man gjorde när man var barn, nu förstår man ju bättre men det är inte alltid lätt att hålla sig...
skall väl tillägga att jag tycker om djur och instämmer i att kossorna är söta, om än dock charmigt korkade och lättskrämda... gång på gång på gång......

Kossor
khizzle skrev:

> Hoppas att du inte misstycker om att jag´lånade din bild som skrivbordsbakgrund.

Det är helt okej, jag har två bildskärmar brevid varandra och på den vänstra har jag samma bild som du och på den högra har jag denna:

Kossor
Jag och grabben (10år) cyklade en kort del av Upplandsleden förra sommaren.
Efter att ha kört en stund genom en skog så kom vi till en grind. Det visade sig
att vi kommit till en kohage och vi kunde se att det var 200 meter till nästa grind
som markerade slutet på hagen. Skulle just försöka öppna grinden när vi blir varse
3 kor som kommer tokrusande. Grabbens intresse för att passera grinden svalnade
på stört (typiskt stadsungar). Min lust svalnade också men inte lika dramatiskt.
OK, vad gör vi nu då? Cyklar tillbaka samma väg vilket skulle sinka oss nån timme
eller avvakta? Vi väntade en stund och sen tröttnade kossorna och knallade iväg.
Vi slängde cyklarna över grinden, brännde igenom hagen det snabbbaste grabben kunde cykla
och sen fort av och över nästa grind. 3 meter hade vi till godo innan kokavalleriet kom.
Grabben var inte talbar på några minuter. Han trodde att han skulle bli komat.
Jag kände mig väl, sanningen att säga, inte helt bekväm just då.
Ändå så blev det ett minne.
/Pär

Kossor
Bästa tråden på Happy just nu! Kor regerar!

Så här såg det ut när jag var på fixie-långtur på gotland, var tvungen att stanna och plåta lite kalvar. Tydligen var de frankofil-kalvar eftersom deras nyfikenhet inför Merciern inte visste några gränser. Kom därifrån med nersölat framhjul, kalvslickade händer och med ett leende.

Kor_1.jpg

Kor_2.jpg

Kor_3.jpg

Kor_4.jpg

Kossor
pesam skrev:
> Jag och grabben (10år) cyklade en kort del av
> Upplandsleden förra sommaren.
> Efter att ha kört en stund genom en skog så kom
> vi till en grind. Det visade sig
> att vi kommit till en kohage och vi kunde se att
> det var 200 meter till nästa grind
> som markerade slutet på hagen. Skulle just
> försöka öppna grinden när vi blir varse
> 3 kor som kommer tokrusande. Grabbens intresse
> för att passera grinden svalnade
> på stört (typiskt stadsungar). Min lust svalnade
> också men inte lika dramatiskt.
> OK, vad gör vi nu då? Cyklar tillbaka samma väg
> vilket skulle sinka oss nån timme
> eller avvakta? Vi väntade en stund och sen
> tröttnade kossorna och knallade iväg.
> Vi slängde cyklarna över grinden, brännde
> igenom hagen det snabbbaste grabben kunde cykla
> och sen fort av och över nästa grind. 3 meter
> hade vi till godo innan kokavalleriet kom.
> Grabben var inte talbar på några minuter. Han
> trodde att han skulle bli komat.
> Jag kände mig väl, sanningen att säga, inte
> helt bekväm just då.
> Ändå så blev det ett minne.
> /Pär

No offence, men jag skrattade gott åt din historia. Jag har alltid sett kossor som snälla djur, så jag kan inte tänka mig att dom rusade mot er utifrån aggressivitet utan snarare nyfikenhet/lekfullhet. :)

Fast jag hade nog varit lite på min vakt i samma situation jag med, dom väger trots allt en del och olyckor händer.

Kossor
Rätt, dom väger ju en del och kommer dom springande emot en så
är det andra reflexer än "å så gulliga, man vill ju bara gosa med dom"
som tar vid. Speciellt om man som grabben aldrig umgåtts med kossor tidigare.

Kossor
en gång stod det två kossor mitt i en berm i les gets... som tur var han jag se dem i ögonvrån och kunde köra av spåret i tid! Franska kossor är galna!

Kossor
c_shell skrev:
> Alpkossor

Människan i andra bilden lever farligt! Tjuren verkar inte helt vänligt inställd.

Kossor
Ha ha helt underbar min på den tredje kossan i Stellans sista bild. Fan va nyfiken han ser ut och lite förvånad.

Helt underbart. Kossor är coola!

Pat

Kossor
Hej!

Nån som vet hur kossorna i sandsjöbacka är... äter dom cyklister... tycker alltid dom ser läskiga ut och väljer alltid en annan väg beroende på vilken del av sansjöbacka som dom har tagit i besitning.

Specielt kossorna med bara en spene ser inte alltid så där himmla kul att busa runt med...

/ Joakim en som inte leker med maten.

Kossor
Jilster skrev:
> Ha ha helt underbar min på den tredje kossan i
> Stellans sista bild. Fan va nyfiken han ser ut och
> lite förvånad.
>
> Helt underbart. Kossor är coola!
>
> Pat

*garv*
Såg inte den. Störtskön! Klipp ut å spara typ =)

Tillbaka
Topp