Kossor

Kossor
Jag och kossorna ;-) i Österike i sommras...

Bilagor

• IMG_2284 (Medium).JPG
    IMG_2284 (Medium).JPG
    69.9 KB · Besök: 70
Kossor
Tänkte jag skulle imponera på korna hos flickvännens föräldrars gård i skåne med min Epic. Men de verkade inte bry sig det minsta. Eller så tykte de jag var en fegis som inte vågade låna ut den till dem.

kossor.JPG ht=544

De har säkert ledsnat på alla Happyiter som kommer dragandes med sina hojar och vill ha en bild till fotoalbumet.

Bli inte förvånande om de tar inträde nästa gång :-)

Kossor
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Stellan: Var är cukeln?

Foerlaat... Naesta gaang kommer aeven cykeln med paa bilden.

/Stellan

Kossor
Med risk att vara lite tråkpräktig vill jag höja ett litet varnande finger för kossor, de är inte helt ofarliga. Jag brukar ha en viss distans till dessa djur, minst två personer i min närhet har blivit svårt skadade. Själv har jag bevittnat hur en koflock massakrerat ett rådjur till döds.
Tittar vi i gammla kyrkböcker kan vi konstantera att stångskador av boskap var den vanligaste djur-relaterade dödsorsaken, långt vanligare än attack av björn eller varg (det senare nästan obefintligt)
Vill med denna vådliga salva inte avskräcka från att passera fredliga kohagar, bara mana till en viss eftertanke.

Kossor
Skön tråd.

Jag drar mig till minnes en cykeltur jag gjorde med ett par kamrater när jag var liten. Vi hade ställt cyklarna vid ett staket till en kohage för att utforska en å tror jag att det var. När vi kom tillbaka hade korna slickat loss på ena killens cykelsadel som tydligen smakade gott. Den var täckt av ett ganska tjockt lager slajm - najs. Han cyklade hem stående :D

Kossor
Stellan skrev:
> Kossa från Kazakstan

Har dom nån götlaborghumor där Ko-zakerna eller vad dom nu kallas ?

Kossor
En granne hemma parkerade bilen en kort stund på en parkering i ett område där kor går lösa. När hon kom tillbaks till bilen hade korna förstört nästan hela karossen. Plåten var bucklad och skrapad överallt utom på taket, och några rutor var trasiga...

Kossor
geologen skrev:
> En granne hemma parkerade bilen en kort stund på
> en parkering i ett område där kor går lösa.
> När hon kom tillbaks till bilen hade korna
> förstört nästan hela karossen. Plåten var
> bucklad och skrapad överallt utom på taket, och
> några rutor var trasiga...

Ojoj det måste ha varit Bo ko!

Han hymlar ju inte om att han hatar bilar, men där gick han över gränsen tycker jag nog;)

Kossor
Inte kossor, utan ett gäng tjurar hade rymt från hagen norr om Säby gård på Järvafältet i förmiddags och sprang omkring på grusvägarna. Vi klarade oss ifrån dem, vilket var tur eftersom Ikilajnen inte bara var rödklädd utan har en knallröd cykel också..

Kossor
En ko-llega berättade häromdagen att han en gång satt och tankade motorsågen i skogen, när en ko smög (han hade hörselkåpor så huruvida kon smög eller inte är inte riktigt klarlagt) upp bakom honom och slickade honom rakt över ansiktet. Han blev såklart skiträdd och kon blev lika rädd och satte sig på baken innan den sprang iväg och blängde på honom på säkert avstånd.

Ko-ntetan: Se upp, en ko kan slicka dig bakifrån om du inte är vaksam!

Kossor
Kor runt Chatel/Lindarets (PdS), man får se upp så man inte åker i deras skit ;)

Bilagor

• 20160717_132427.jpg
    20160717_132427.jpg
    385.7 KB · Besök: 60
  • 20160717_132423.jpg
    20160717_132423.jpg
    428.7 KB · Besök: 54
Kossor
Letade, för några dagar sedan, efter en gammal bild på ett gäng skräck-kossor som jag tror postades på happy ungefär samtidigt som denna tråd var aktiv.
Har för mig att den var fotad i grodperspektiv med stirrande kossor i en grässlänt. Möjligt att den försvann i serverkrashen.

Någon som har nån ide om vad det kan vara för bild jag tänker på?
"Behövde den" till en kompis med ko-fobi.

//j

Kossor
Den var det förmodligen.
De ser dock inte riktigt lika kusliga ut som jag mindes dem.
Får ta till photoshop och se om jag kan få till en lite mer dramatisk himmel ovanför dem...

//j

Kossor
Från dagens möte med ko.

Verkade nyfiken på vad det var för stolle som cyklade rakt genom kohagen, men det var i promenadfart för att inte skrämmas. Sen gick den vidare till sina kompisar en bit bort. :()

181014_0003.JPG

181014_0004.JPG

181014_0005.JPG

181014_0006.JPG

181014_0007.JPG

181014_0008.JPG

181014_0009.JPG

181014_0010.JPG

Tillbaka
Topp