Kramp insida lår

Kramp insida lår
Är klossarna helt låsta vid pedalerna? Kan vara att fossingarna inte gillar att vara fixerade.

Dvs fötterna pekar inte riktigt så mycket framåt och rakt som du skulle vilja. En duktig cykelmek. eller -klubb borde kunna hjälpa dig.

Senast ändrad:
Kramp insida lår
Eller svaga adduktorer?
Krampar det i musklerna som syns här?
4f79eaf06db1bd5467ee25390f35d35da2d66b31-763x1024.webp

Kramp insida lår
Kramp och kosttillskott har en tredje väldigt spännande variabel. Det verkar som att utfallet i de gjorda forskningsrapporterna är väldigt starkt kopplat till vem som betalar för rapporten/undersökningen.
Mitt stora problem vid långlopp är vätskebalansen. Energitillförseln är ett betydligt mindre problem. Mitt råd är därför; gör det till en rutin att alltid, alltid dricka.

Kramp insida lår
Finns ingen vettig forskning på det där och alla kosttillskott är humbug blandad med en lagom dos placebo. Det finns lite medicin som funkar som egentligen är till annat men inget man tränar/tävlar på. Många tycker det hjälper att inte dricka för lite. Samt att vissa av oss får helt enkelt ofta och enklare kramp, generellt hjälper det inte mig att muskeln är kall.

Träna mer. 🤷‍♂️

Kramp insida lår
Det är faktiskt ovanligt att få kramp p.g.a. vätskebrist, det är en gammal sanning som hänger kvar. Det är helt enkelt trötta muskler som gör att man får kramp, samt att en del får det lättare än andra.

Conclusions: Significant and serious hypohydration with moderate electrolyte losses does not alter cramp susceptibility when fatigue and exercise intensity are controlled. Neuromuscular control may be more important in the onset of muscle cramps than dehydration or electrolyte losses.

Kramp insida lår
Kramp är väl inte alltid samma sak, för alla, och kan ha en mängd orsaker. För mig funkar alltid en saltad tomat eller ett väl saltat glas vatten. Det fixar dock bara symtomen, krampkänslan kan komma igen senare.

Kramp insida lår
Magnesiumbrist (ta blodstatus innan tillskott)
För tajta byxor över höft eller nära. Klämd nerv stråle ner i låret . Finns flera som smärtan liknar ischias . Har själv haft problem med brännande smärta . Sök hos naprapat om det ej släpper!

Kramp insida lår
Magnesiumbrist (ta blodstatus på vårdcentral i innan du köper tillskott )
Nervkläm. Sitter byxor lite för hårt över någon nerv så gör det VÄLDIGT ont och kan stråla med brännande eller ilande smärta. Många vet ju om ischasnerven men vi har fler som kan spöka ordentligt . Boka en tid hos naprapat om du inte är bättre inom två veckor .
Det är inte troligt att du skadar även om du tränar och har nervsmärtor men det är plågsamt!
Lycka till

Tillbaka
Topp