Kraschad Fulcrum Racing Zero (lvg) bakfälg

qstebom

Medlem
En onsdagseftermiddag för ett par veckor sedan gjorde jag misstaget att väja för fotgängare på GC-banan. Dessvärre var den platta gräsplätten jag valde istället förgylld med en brunn nedsänkt cirka 30 cm och med en 5 cm hög skarp kant. Fick dubbelpunka och bakfälgen fick sig en extra stor törn.

Båda hjulen blev riktade på Cykloteket Västberga (så grymt schysta!) men bakfälgen i ett så dåligt skick att den bör bytas eller lagas.

Tror ni det är möjligt att reparera den här skadan? Det ser ut att bara vara metallen som är skadad. Strukturen i övrigt ser bra ut.

2014-08-1920.47.31.jpg
2014-08-1920.48.13.jpg

Jag tror att det är svårt att få till den. Det är om någon lyckas svarva till fälgen... Men den kommer bli klenare. Byt fälg.

Blev hjulet ovalt eller med märkbar "flatspot" skulle jag byta fälg annars skulle jag köra vidare med den efter att böjt tillbaka fälgkanten.

Hjulet blev inte ovalt och det är hyfsat riktat. Jag ska försöka bocka tillbaka fälgen. Annars beställer jag en ersättningsfälg och får någon lokal affär att montera om hjulet.

Tack för alla svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp