Kryptoniteutbyte?

• Trådstartare Trådstartare Scabbo
  • Start datum Start datum
S

Scabbo

Guest
Kryptoniteutbyte?
Är det någon som fått sitt kryptonite lås utbytt, eller i alla fall fått en paketlapp för att skicka in det?
Mailet från Kryptonite som utlovade retur damp ner någon gång i november, men sedan har det varit tyst.
Är man bortglömd, eller tar det bara väldigt lång tid (antar att det är rätt många som skall ha ett nytt...).

Kryptoniteutbyte?
En kille i Metropolis fick den här istället för låset. Han var tydligen inte så glad..

kryptonite.jpg

Kryptoniteutbyte?
Uj, tokigt. Kanske tyckte de att han borde trial:a mer istället för att syssla med såndäringa inverterad base jumping...

Kryptoniteutbyte?
Japp, mitt pennlås skickades in i november och ett nytt kom i utbyte strax efter jul.
De byter till en motsvarande låsbygel med en ny typ av pennsäker låsmekanism.
Btw jag bor i USA så gången kan vara annorlunda hemmavid.
fridens liljor
P

Kryptoniteutbyte?
Scabbo:
Väntar liksom du på utbyte. Fick mail i November samt ett till i December då jag ombads uppdatera uppgifterna, vilket jag gjorde. Därefter har det varit tyst som i graven från Kryptonite.

/Johan

Kryptoniteutbyte?
Har hört att det har börjat att skicka lås till England så möjligen är de på väg hit. Troligen är vi nog en av de minst prioriterade marknaderna så de lär dröja.

Själv ska jag skicka tre lås men vet inte riktigt hur jag ska klara mig under ticen de är borta.

-Åke

Kryptoniteutbyte?
HaHaHaHa!

Nu ikväll damp det ner ett mail från UPS. ett "UPS Label Delivery"
Verkar som jag sent om sider skall få ett nytt lås.
Någon annan som fått nytt eller fått mail från UPS?

Kan ju tillägga att jag gick med i utbytesregistret i oktober.

Edit: oktober var det ju uppenbarligen

Senast redigerad av en moderator:
Kryptoniteutbyte?
Fick också mail idag.

Är det någon som vet om det bara är att knalla in och skicka iväg dem, ska nycklarna va med?
Vill byta tre lås men läget blir lite ruttet om jag får vänta allt för länge på utbyteslåsen efter som jag trots säkerhets problemet tvingats använda dem.
Skrev som sagt in tre lås men har ingen aning om de går med på att byta ut alla tre.

-Åke

Kryptoniteutbyte?
även om det har tagit lång tid att få denna fraktsedel, så har dom varit förhållandevis snabba på att svara på de e-brev jag har skickat, så det är ju alltid ett alternativ att fråga Kryptonite, de borde veta.

Kryptoniteutbyte?
När det gäller hur många lås det är meningen att man ska skicka så tittade jag i vart fall på min UPS lapp och där står utskrivet en vikt på 9 Lbs. Tar man vikten på mina lås från deras hemsida ger det en vikt på 9.4 Lbs ( 3.9 + 3.9 + 1.6 ) vilket jag tolkar som att jag ska skicka alla, vore roligt att höra vad ni har för vikter angivna på er UPS lappar.

-Åke

Kryptoniteutbyte?
Bra jobbat Åke!

Fick min lapp i mail 22:54 igår.
Jag skall skicka in 2 tunga New York lås och på min fraksedel står det 10LBS så det stämmer nog med att man skall skicka in båda samtidigt. Men det suger ju eldkulor att man ev måste köpa ett nytt lås för att klara av att hålla tjuvarna borta medans utbytet pågår...

//R

Kryptoniteutbyte?
Låset är packat fint och kommer att få sin sista resa imorgon på väg till UPS. Jag har också fått mailet om insamlingen. Skönt att jag klarar mig utan låset ett tag.

Kryptoniteutbyte?
Nu har UPS varit och hämtat mitt lilla supersäkra paket (2 lås som klarar allt, om man bortser från BIC-pennor förståss). Får vi se hur lång tid det tar innan man får nya saker.

Fråga:
- Är det ngn som har skickat med alla tillbehören till låsen, typ cykelfästen och så, för jag hittade inte mina. Det får gå ändå, hoppas jag!

Kryptoniteutbyte?
Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Dewe: Det spelar nog ingen roll. Jag tänkte iofs
> lägga ner nyckel och en penna. =)

Hehe, evil you. :)

Kryptoniteutbyte?
Dewe skrev:
> Skickade ni med nycklarna?

inga nycklar fick åka med... hoppas inte detta strular till det hela. det är nog en hel del lås de tar emot just nu, tjejen på UPS verkade känna till situationen väl, "jasså är det ett lås!" när jag sa var paketet skulle skickas, tydligen är det många lås som plockas upp just nu...

annars allt bra dewe? det var ett par år sedan... =)

Kryptoniteutbyte?
> annars allt bra dewe? det var ett par år sedan... =)

Hmmm, nu är jag förvirrad. Ett par år sedan... eller mer?

Aha!

xfinger-adj

Gissar jag rätt?

/Johan

Kryptoniteutbyte?
Alla ni som registrerade er i höstas och ännu inte fått något kan pröva att registrera er igen. Det har tydligen varit lite strul med utskicken av UPS Shipping Labels, och de har inte fått kontakt med vissa som anmält sig. De har nu snabbat upp processen så det ska bara ta 7-10 dagar att få lappen efter registrering.

Jag fick först en sådan UPS-lapp, men dagen efter fick jag ett mail från Kryptonite där de bad mig registrera igen. Jag mailade och frågade vad jag skulle göra eftersom det var lite motsägelsefullt. Jag kunde dock använda UPS-lappen eftersom jag redan fått den.

Kryptoniteutbyte?
Fortfarande inget lås i sikte....
Någon mer som fått sina lås eller är det bara sella.rossa som haft tur med kryptonitegudarna?

Kryptoniteutbyte?
Pelle Hå skrev:
> Alla ni som registrerade er i höstas och ännu inte
> fått något kan pröva att registrera er igen. Det
> har tydligen varit lite strul med utskicken av UPS
> Shipping Labels, och de har inte fått kontakt med
> vissa som anmält sig. De har nu snabbat upp
> processen så det ska bara ta 7-10 dagar att få
> lappen efter registrering.

Tackar för tipset. Nu tog det bara 4 dagar sedan jag registrerade om mig till att jag fick lappen. Nu skall det bara skickas iväg också!

f

Kryptoniteutbyte?
Fick också både en shipping label och dagen efter en uppmaning att registrera mig
igen. Skickade med den första och det verkar ha kommit fram till Slough(!)
enligt UPS tracking. Dock inget nytt lås än.
/Martin

Kryptoniteutbyte?
UPS har försökt att leverera mitt nya lås hem till min dörr men jag var inte hemma. Jag har avtalat tid om att de ska köra hem det på torsdag. Skönt att dom kör hem låset till mig! Och att det har gått hyfsat snabbt från att jag lämnat in låset! Tycker jag som inte behöver det så ofta, hi hi

Kryptoniteutbyte?
Tjoho!
UPS har ringt, låsen kommer imorgon. Är det någon som har hunnit öppna paketet?
Är det nya lås eller har de bytt själva låsmekanismen (vilket verkar väldigt jobbigt, fast man vet ju aldrig)?

Har tagit mindre än tre veckor, bra snabbt tycker jag!

//Robban

Kryptoniteutbyte?
Nu har jag fått mina lås!
Det är helt nya lås med en annan typ av nyckar (ej runda). Jag är nöjd i alla fall, bra jobbat Kryptonite.

Är det några fler som har fått sina lås och är nöjda??

//Robban

Tillbaka
Topp