Ktrak - cykla med larvfot...

floors

Aktiv medlem
Hej!

Jag är oroad. Jag har, i snöiga dagar som dessa, svårt att inte tänka på den här länken som jag hittat.

www.ktrakcycle.com

Det är dumt, idiotiskt, onödigt ... men framförallt så ser det förjävla roligt ut. Är det någon som har prövat?

Senast redigerad av en moderator:
... so be it, men är det någon som har provat då? Jag har redan insett att jag måste åka till Finland eller Baltikum för att skaffa mig en sådan där mojäng, men skulle först vilja prova eller få en utvärdering.

Bara skaffa lite fetare däck och köra där det är pistat: :D

Jag blev jäkla sugen på att prova iaf. :)
Flytta över AM-hjulen till dirten och ta med den upp till stugan. :D

Jag tycker reklamen är underbar. Det enda man får se är när de cyklar ner för en backe, Nerför kan man cykla även med vanliga hjul.

Jag tror inte direkt en med i fronten är jättekul att pulsa fram i typ hellas med. Men vem vet. det kanske det är.

Ahhh... Här kommer ni med en massa logiska argument för att den är usel. Det får mitt tindrande nyfikenhetsglitter att härskna. Synd, jag hade så gärna pulsat fram på en människodriven snöskoter. Hela idén är så underbart onödig och bara strålar: Because we can! och det var lite det som jag trollbands av, men tack för att ni påtalar det finstilta. Jag valde bort att se just de detaljerna.

Men... sen så finns det ju andra människor som fortsätter det här temat: "Because we can" med fortsättningen "... and acts before we think" och då får man sådana här resultat:

Riot wheel får inte riktigt nyfikenhetsglittret att tindra på samma sätt. Det är nog bara konstigt.

Den idén har dissats varje vinter i säkert fem år, men visst det kanske är en skitbra lösning, kör på den du medan vi andra cyklar på vanliga hjul.

Det är ju själva dissandet som jag gillar. Det är en onödighet som måste uppmuntras. Det är skaparglädjen som lockar, inte frågan om det är det bästa alternativet.

Men om det är ett tillräckligt bra alternativ för att ta sig framåt och det verkar roligt så räcker det i min bok. Däremot om det är, vilket kan skönjas av skrivningen om att den fungerar bäst i nedförslut, som så att den är ohyggligt tungtrampad på vertikalt underlag så förfaller syftet i alla fall för mig som inte bor ovanpå en skidbacke.

Men då vet jag i alla fall att det inte verkar vara någon har provat och kan komma med ett utlåtande.

F ö så lärde jag mig ett nytt ord häromdagen, "trolling" var det visst.

Nja, visserligen kanske det här var lite väl optimistiskt test av dessa personer, men jag är nog överbevisad om att det här inte är skoj utan en nedförsbacke.

floors skrev:
-------------------------------------------------------
>

Usch, Slutade titta 30 sekunder in när jag såg att snubben har barends på sitt rajserstyre.

MTBiker skrev:
> Har helt missat den. Verkar ju störtballt. Sån
> pendlarhoj vill ja ha :)

Tyckte den såg otroligt tungtrampad ut. Du lär nog bli vältränad. :)

it sux soooooooo much
Släng på ett fett bakdäck och tillverka ett framhjul av en trickskida så funkar det 1000ggr bättre

Senast redigerad av en moderator:
Tobbe visst får man åka sån om du känner en läkare som kan intyga att du inte kan åka bräda/skidor av nån bra orsak. ;p sett flertalet sånna i backarna och tror knäskål kan ha en till vrakpris..

Egil skrev:
> en läkare som kan intyga att du inte kan åka bräda/skidor

Man behöver inte ha läkarutbildning för att konstatera att jag inte kan åka bräda/skidor. ;)

Tillbaka
Topp