Kudos Trek!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jiha

Aktiv medlem
Kudos Trek!
19-årige cykeltalangen Quinn Simmons stängs av från all tävling på obestämd framtid av sitt stall Team Trek.
Detta efter att amerikanen uttryckt stöd för den amerikanska presidenten Donald Trump inför presidentvalet i november.

Cykeljournalisten Jose Been lade ut en tweet där han uppmanade alla som stöttar Trump att sluta följa honom. Simmons svarade då med att skriva ”hejdå”, följt av vinkande emoji med svart hudton.

”Stallets cyklist Quinn Simmons har gjort uttalanden som vi tycker är splittrande, hetsande och skadliga för stallet, professionell cykling, dess fans och den positiva framtid som vi vill bygga för sporten”, skrev det amerikanska cykelstallet i ett uttalande.

"Till följd av detta kommer han inte tävla för Trek-Segafredo förrän ett nytt beslut kommer".

Simmons blev 2019 juniorvärldsmästare i linjelopp.

Källa:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/86wnbW/cykeltalang-stangs-av--efter-trump-tweet

Kudos Trek!
Känns konstigt för en svensk att bli bannad för politisk uppfattning även om jag är glad att folk reagerar mot dåren.

M

Kudos Trek!
Låter konstigt. Gissar att blaskan inte förstått och därmed inte korrekt återgivet vad som hänt.

Ledtråd: svart hudton

Kudos Trek!
CBFBB653-E543-41CA-A988-95B0DF3688AC.jpeg

Kudos Trek!
Ledsen om jag trampade på en öm tå, tänkte inte på att vi kunde ha Trump anhängare här?
Men tyckte faktiskt att artikeln var mer cykel än politik.
Fast du postade tråden med en klar politisk vinkling. Vad gör det för skillnad om det finns Trump-anhängare här? Politik diskuteras inte här på Happy, det har väl varit ganska tydligt rätt länge.

Kudos Trek!
Fast du postade tråden med en klar politisk vinkling. Vad gör det för skillnad om det finns Trump-anhängare här? Politik diskuteras inte här på Happy, det har väl varit ganska tydligt rätt länge.
Postade tråden för att lyfta fram Trek och bra agerat. Samt att jag kopplade ”den brunhyade emojin” i texten även om aftonblaskan inte gjorda det.
Exakt hur blev det postat med en politiskt vinkling? :rolleyes:

Kudos Trek!
Postade tråden för att lyfta fram Trek och bra agerat. Samt att jag kopplade ”den brunhyade emojin” i texten även om aftonblaskan inte gjorda det.
Exakt hur blev det postat med en politiskt vinkling? :rolleyes:
Om du kopplade detta, varför kopierade du in texten rakt från den felkonstruerade artikeln utan att förtydliga det då?

Kudos Trek!
Bra med en balanserad och opolitisk journalist. Trump vinner på sånt här.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp