kumlacrossen 8e oktober

cyclepro

Ny medlem
kumlacrossen 8e oktober
Nu på söndag har du chansen att få provköra banan i Kumla. Vi ses kl 15 vid Djupadalsbadet.

I övrigt går det att anmäla sig ända fram tills nästa tisdag, den 3e, till ordinarie avgift. Inbjudan hittar du på almbyik.se eller cxsweden.com

Frågor på det?

kumlacrossen 8e oktober
önskar att jag visste hur man gjorde för att lägga in en sån där flashig youtube-ruta här men det kan jag inte.
Här är dock en länk till ett filmklipp som vi tog igår över ett varv på banan på kommande Kumlacrossen som går av stapeln på lördag

kumlacrossen 8e oktober
Fin bana!
Såg ut som för två år sedan, möjligen lite längre efter "träsket" i bortre delen.

Hoppas att jag får ihop cykeln och lyckas transportera mig till Kumla på Lördag, detta vill jag ju inte missa!

kumlacrossen 8e oktober
Det vet jag imorgon kväll Henrik. Inte jag som tar emot dem och sen är väl inte vi cyklister kända för att vara ute i god tid. Ikväll är ju deadline så jag tror det ramlar in en del ikväll.

Förövrigt är banan nästan identisk med fjolårets med några små justeringar. Där cyklisten i filmen (Magnus P i H40) hoppar över osynliga hinder kommer bara prestigeklasserna att ha sina hinder. Detta för att förmodligen ge dem en springbacke efteråt. Övriga klasser har dem på samma ställe som förra året, dvs längst upp på höjden.

kumlacrossen 8e oktober
Ola: du lät nästan lite anfådd ett par gånger om i video-klippet. Är det ljudeffekter du lagt på i efterhand eller?

kumlacrossen 8e oktober
helvete! jag glömde säga att man skulle kolla utan ljud :-) Hörde oxå de där skumma ljuden när jag kollade på filmen.
Kommer du till Kumla då henrik?

kumlacrossen 8e oktober
Får väl hoppas på 155mm regn under torsdag/fredag, så det blir lite belgisk crossbana
över det hela :-)
Skit att man inte är hemma och kan se det i år igen, kul tävlingsform, bra bana och bra arrangemang ... synd bara att övriga kumlingar/närkingar är lite tröga och inte fattat
att en SM-deltävling gästar sta´n.

Lycka till på lördag !

kumlacrossen 8e oktober
kennenneth skrev:
-------------------------------------------------------
> Får väl hoppas på 155mm regn under
> torsdag/fredag, så det blir lite belgisk
> crossbana
> över det hela :-)
> Skit att man inte är hemma och kan se det i år
> igen, kul tävlingsform, bra bana och bra
> arrangemang ... synd bara att övriga
> kumlingar/närkingar är lite tröga och inte
> fattat
> att en SM-deltävling gästar sta´n.
>
> Lycka till på lördag !

Håller verkligen med om bra bana och arrangemang (förutom varmvattnet förra året för sport)

kumlacrossen 8e oktober
ja ja.. :-) det där med varmvattnet. Jag är garanterad från de ansvariga på badet att det ska inte kunna hända. (de sa dom förra året oxå)
Tänker dock slå på bastun tidigt i år.

Väderrapporten på svt visade igår regn på torsdag men sen fint väder och ca 9 grader på lördag. Men dom har ju haft fel förut

kumlacrossen 8e oktober
SebastianP skrev:
> Måste man ha licens i alla klasser? Har inte
> tagit ut någon iår...

Jupp, så är det på tävlingar numera. Men går att lösa engångslicens på plats för Open Mixed Sport

kumlacrossen 8e oktober
I år har jag 3 personer som kommer att filma hela dagen och sen klipper dom ihop det till kanske världens bästa cyclocrossfilm :-)
Har i dagsläget ca 18 st anmälda som startar kl 11:22, ca38 anmälda som startar kl 12:30 och ca 16 st som startar runt kl 14.
Jag vet att det inte var så många föranmälda till falun/ludvika-helgen men att det ramlade in flera efteranmälningar. Hoppas och tror på samma sak i Kumla.
Välkomna!

kumlacrossen 8e oktober
cyclepro skrev:
> I år har jag 3 personer som kommer att filma hela
> dagen och sen klipper dom ihop det till kanske
> världens bästa cyclocrossfilm :-)

Det gäller att göra sig fin alltså.

kumlacrossen 8e oktober
stämmer. Strax innan så rundar man två granar istället för en, svänger sen nerför, 90graders kurva och sen rakt mot branten upp mot björken.
Vädermässigt så regnade det lite igår men har blåst mycket sen dess och idag och imorgon skall det vara bra väder. Blir nog perfekt.

kumlacrossen 8e oktober
Tackar. Ja lite gran sådär:-)

Tille skrev:
> Per K skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jo det gick bra:-)
>
> Rätt nöjd, va? ;-)
> Grattis!

kumlacrossen 8e oktober
trött men nöjd tävlingsledare vill tacka alla 102 startande och gratulera alla segrare.
Tack för allt beröm för banan, det är ett underbart område i kombination med att vi är så många aktiva cyklister som gör tävlingen.

Nu skall jag snart börja slipa på hur nästa års tävling som är ett 5 årsjubileum ska arrangeras :-)
I veckan som kommer släpps filmen från tävlingen. 4 kameror spelade flera timmars material som i detta nu redigeras.

kumlacrossen 8e oktober
ginnfilt skrev:
> Sorry, nu ska det funka, behörigheterna var
> strypta.

Funkar inte...

2011-10-09_144613.jpg

//Källis

kumlacrossen 8e oktober
ginnfilt skrev:
> Det var då själva järnspikar! Nu har jag