Kungsbacka

Lone Rider

Ny medlem
Kungsbacka
Hej.

Jag skall vara nere i Valda/Kungsbacka nu i helgen. Finns det några bra MTB-spår på några mil i närheten av Valda Sandö? Jag vet att Sandsjö Backa ligger i närheten, men jag tycker att det är lite långt att ta mig dit. Jag har prövat att cykla på trialbanan i utkanten av Kungsbacka, men det var lättare sagt än gjort. Så något som är lättare än den skulle vara intressant.

Ha en trevlig helg, vädret ser väldigt lovande ut!!!

Kungsbacka
Från Vallda är det en kort bit, högst ett par km nordöst, till Kyrkbyn Dala och Sandsjöbackaleden, därifrån kan du cykla kanonfina stigar i södra delen av Sandsjöbacka tills du stupar. Om det är Vallda du ska till alltså, till vänster om Kba på kartan: <http://www.stadskartan.se/start/karta.asp?Kartid=1643&cityid=9236&streetid=0> ?

/Leo

Kungsbacka
Vi har cyklat söderut från Fjärås Bräcka till Äskhultsby på Hallandsleden, mest skogsväg, ganska trevligt!

Hur det ser ut norrut vet jag inte men det kan vara värt att kolla upp om man har möjlighet att ta sig dit och hem. =)

Kungsbacka
Japp, Vallda, till väster om Kungsbacka. Det verkar vara närmare till Sandsjöbaka än jag trodde från Vallda. KUL!!

Leo; Kyrkbyn Dala, är det den som ligger bredvid väg 158 (Säröleden), i närheten av Släp?

/Viktor

Kungsbacka
Ja, exakt där är det. Det står en skylt med "Vandringsledssymbol" vid vägen som pekar in på en mindre väg. Följ den vägen i ca 2km så kommer du till en parkeringsplats med karta och tavla över Sandsjöbacka. Därifrån kan du cykla två vägar, antingen orange(sandsjöbackaleden) norrut eller så kan du fortsätta en kort bit till på vägen från parkeringen och ta röda slingan. Den södra delen av Sandsjöbacka är rätt teknisk och stökig cykling, men riktigt kul! Lättare stigar finns mer norrut.

/Leo

Kungsbacka
du kan ju alltid sticka till särö och cyckla i särövästerskog det är jäkligt roliga stigar där men tyvär e dom inte så långa...för att komma dit så kör du 158 an mot gbg och sedan står det skyltat särö vänster kör bara raka spåret till du kommer till en kyrka där tar du vänster igen och upp frö backen och sedan ner för backen och till höger och sedan första till vänster så är du framme.

Kungsbacka
PSSSST Linus. Västerskog är en väldigt känsligt naturskyddsområde och jag tror inte att att det är så bra att många cyklar där. Dessutom är Sandsjöbacka klart bättre.

Tillbaka
Topp