Kunniga guider/ledare på söderåsen?

Ferm

Medlem
Hej!
Skriver här på Uddevalla cykelklubbs vägnar. Det är så att vi skulle hemskt gärna vilja ha ett mtb läger i vår(15/4-17/4 eller 22/4-24/4) i omgivningarna på (om det är tillåtet) eller kring Söderåsen. Men ingen av oss í klubben har så bra lokal kännedom i denna trakt, så frågan är om DU har det och i sådana fall har lust att vara med och hjälpa oss på lägret?

Det kommer att vara blandade nivåer på deltagarna, allt från nybörjare till elitåkare. Flest cyklister kommer det antagligen att vara i nybörjar- och motionskategorin. Men som sagt även några som vill åka fort!

Om du känner för detta eller har någon bra kontakt får du gärna delge mig detta!

Kontakta mig gärna på peter.ferm@hotmail.com i sådana fall!

Mvh Peter Ferm

Åstorps CK kommer påskdagen och annandagen arrangera lvg-tävlingar på Söderåsen, så de flesta medlemmarna inklusive mig, kommer att vara upptagna med loppen. Jag kan däremot tipsa om Skåneledens sträckning längsmed Klöva hallar, Finnstorp och Klåveröds vandringsområden samt Tingvalla området och Teglaröds orienteringklubbs motionsspår. Men inom flera av dessa områdena är det "cykelförbud".

CKX skrev:
-------------------------------------------------------
> gå in på ckx.nu och skicka ett mail till
> ordföranden så löser vi detta

+1 på denna, CKX är nog de som okuperar Söderåsen mest. Skall ni ha ett flerdagarsläger så finns det andra ställen att besöka i närheten som också är mycket bra. Men det kan CKX också hjälpa till med.

lugnt bara hör av dig i tid och meddela var o hur många ni blir så ser jag till att vi har guider till alla nivåer och tipsar gärna om lite olika leder på åsen och närliggande men släng ett mail så lägger vi upp en kanonhelg;-)

Tillbaka
Topp