Kvalitet på Fixie Inc?

Kvalitet på Fixie Inc?
Nu har jag inte specen på hojjen, men baserat på pris så är vevlagret något du sliter ut fort, naven kan vara skit också. Eller så är allt bulletproof, men jag gissar på att du kommer att få byta vevlager inom två år, men det är ju inte som att det imploderar direkt.

Kvalitet på Fixie Inc?
Eftersom det endå rör sig om ca 13 km per dag så skulle jag kollat på något med lite mer kvalité.

Fuji gör jäkligt prisvärda cyklar med bra kvalitet, finns en billig som heter Track Comp som är rätt vettig, tror det är den varianten man använt som hyrcykel i velodromen i falun, jag upplevde den som riktigt trevlig.

Själv tar jag hellre en något tyngre och bekvämare ram (stål) för en fixie/ss än att stirra på vikten.

Kör en On One Pompino som jag är jäkligt nöjd med för övrigt.

Kvalitet på Fixie Inc?
MatteXC sa:
Eftersom det endå rör sig om ca 13 km per dag så skulle jag kollat på något med lite mer kvalité.

Fuji gör jäkligt prisvärda cyklar med bra kvalitet, finns en billig som heter Track Comp som är rätt vettig, tror det är den varianten man använt som hyrcykel i velodromen i falun, jag upplevde den som riktigt trevlig.

Själv tar jag hellre en något tyngre och bekvämare ram (stål) för en fixie/ss än att stirra på vikten.

Tack för svar. Sneglat på en Pompino faktiskt, och i så fall bygga en lite vettigare åretrunt pendlare. Singlespeed med plats för stänkskärmar och smala dubbdäck till vintern.

Kvalitet på Fixie Inc?
MatteXC sa:

skulle nog kika som Matte skriver Fuji eller Kona båda finns på wiggle för nästan samma pengar som Fixie Inc:en , mycket roligare och lättare!

http://www.wiggle.se/fuji-track-comp-racercykel/

http://www.wiggle.se/kona-paddy-wagon-bull-singlespeed-2016/

Kvalitet på Fixie Inc?
Ostruktur sa:
MatteXC sa:

skulle nog kika som Matte skriver Fuji eller Kona båda finns på wiggle för nästan samma pengar som Fixie Inc:en , mycket roligare och lättare!

http://www.wiggle.se/fuji-track-comp-racercykel/

http://www.wiggle.se/kona-paddy-wagon-bull-singlespeed-2016/

Tack för tips. Å en stålram är ju klart trevligt. Ska kika runt lite.

Kvalitet på Fixie Inc?
Konan var ju prisvärd, själv gillar jag bullhornstyre och den typen av bromsgrepp. TROR att det är något bättre kvalité på Fuji hjulen och lagren.

Vilken som av ovanstående är långt bättre än Fixie Inc i dagens tappning, som någon skrev var äkta Fixie Inc grymma för ett antal år sedan men är väl nu mer "väldesignade kinahojar" sedan Bikester skulle börja göra profit...

Kvalitet på Fixie Inc?
För att besvara frågan i trådrubriken. Fixie Inc hade ganska god streetkreed på sin tid. De ha ansågs ha kul, dugliga och framförallt snygga stålramar. Men sedan kånkade de och konkursboet köptes upp av bolaget bakom Bikester. Sedan dess har varumärket positionerats om till att rikta sig mer mot "innerstadsfolk" än cykelentusiaster. Marginalerna är förhoppningsvis bättre idag, men den tidigare glansen har falnat.

Kvalitet på Fixie Inc?
Jag köpte en Fixie Inc Floater sommaren 2016 och körde lite lätt till jobbet med den. Har sedan våren 2017 kört med den mer eller mindre varje dag och den håller än. Jag är väl inte superstark men har ändå kört snabbt och hårt med den.

Lite lack på ramen har försvunnit tack vare vintern, navet fick smörjas och skruvhuvudena i vevpartiet är nu så pass mjuka att de inte kan dras åt utan att rundas av.

Men, det är en billig och bra beater för vintern och skitiga dagar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp