Kvällstür Hëllas (Tisdag 30/5)

Mathias

Aktiv medlem
Hallå alla Happydiggare. Jag tänkte att om det inte öser ner ikväll ta en tur i Hellasgården. Jag borde lyckas komma ut 19:15 från Sööder. (Måste skruva fast bakswingen på hojen först bara.)

Tänkte köra tills korna kommer hem eller liknande. Fortfarande sugen på att köra blåa baklänges så jag siktar på att köra gröna först följt av blåa, sen får vi se hur långt man kommer.

Gröna ut till solsidan och blå tillbaka är ett bra alternativ, jag körde så i lördags.
Blå från signalberget och hemåt är skitkul på det hållet.

Kör försiktigt bara. Jag var ute på en kvällstur i går. På vägen mot Hellas, Järla Sjö??, körde jag omkull
i asfalten. Pang!! Inget bra. Lite småblessyrer, värst en stukad handled. Hade problem att få på mig
kläderna och komma i väg i morse.

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror jag pallar att hänga med... en bit i
> alla fall. Ska prova lite större däck.

Hmm...Hammarbybacken och feta däck. Du ångrar inte att det inte blev en 6-pack va:-)?

Jag måste jobba:-) får göra en happy även om det svider illa

Fjärdebrunn skrev:
> Hmm...Hammarbybacken och feta däck. Du ångrar
> inte att det inte blev en 6-pack va:-)?

Å nej, jag tycker det ju är roligt att cykla upp också :) Och det behöver jag verkligen träna på.

Jag hänger med största sannolikhet med, måste ju testa nya styret och den nyservade gaffeln, så det blir NRS-premiär efter att ha hankat mig runt på min SS sen sex veckor tillbaka... Dom där blåa molnen ser ju helt underbara ut

Fyra härliga timmar i sadeln, sen förbi Max för en burgare och sen ner till soprummet där två ton grus och lera försvann genom lite härligt vattenspolande. Jag tog ett gäng bilder men dom blev sådär men jag bjussar på JLarsson på gröna ledens "största" dropp.

DSCN2082Small.JPG

Dushad, mätt och med nytvättad cykel. Bara kedjan som ska smörjas nu

Klart happy tur i blötan, startade vid 20.10 i lättande regn med ambitionen att komma från öster och möta upp gänget. Märkte att vevlagret har börjat glappa lite (Hammarbybacken kräver sin tribut) så jag inledde lungt och hoppade på gröna vid Drevinge. Mötte Mathias, JLarsson, Johan A och en ny bekantskap Johan som respektingivande halkade fram i mycket god fart helstelt. en helt om och så bar det av mot saltis igen. JLarsson som kört sedan 4 i morse la ner och vände vid Drevingevägen. Det blev bara halare och halare och här började jag känna vart gränsen för tom ett par Fat Albert går. Efter vändningen vid Solsidan lyckades jag göra en ordentlig vurpa på en skråhäll, dammade i axeln så armen knappt går och lyfta nu. Efter hällarna på signalberget drog jag tvärs höger hem förbi trehörningen i mystempo. De tre kvarvarande blåste vidare mot vägbommen.

En snorhal, skit- (bokstavligt alltså) kul kvällsgenomkörare på 2 timmar

Johan A får fylla på med bilder
Någon som var med får berätta hur mysig ledningsgatan innan vägbommen var :-)

Mullimull. I morse träffade jag ett rådjur, och på hemvägen hittade Jag en älg. Den kanske inte syns så bra men den låg i gräset och glodde. Synd att man har skitkameran med sig.

P5300113Small.JPG

Jag säger bara...

Tiiiimberwoolf!

Fy vad sliten jag är idag, var tvungen att tvätta allt jag hade på mig i duschen och natta bebben till 02:00...
Kul, men litet mörkt på slutet där vid 23-tiden på gröna!

Hette Spårvägskillen inte Kalle? Eller var jag helt mosig igår? Najs var det i alla fall.

Mathias: Japp - det var bara att kliva in i duschen med allt på och skala av lager efter lager. Skitigt var bara förnamnet.

Killen på Max undrade om jag inte ville ha en våtservett och tvätta mig med, han tyckte kanske att dom hade det för rent inne i restaurangen för mig...

Där skulle man ha flatties... Hade man haft en pansargår med flatties s så had e jag kört. Men inte NRS och framförallt inte med en SID och min "teknik". Fast en Flux med 115mm funkar ju... :o)

Johan A skrev:
> Jonas och Mathias... En NRS hade aldrig hållit,
> iaf hade jag antagligen slagit ihjäl mig.

Det droppet funkar med hardtail utan att slå ihjäl sig;)

JLarsson skrev:
> Mullimull. I morse träffade jag ett rådjur, och
> på hemvägen hittade Jag en älg. Den kanske inte
> syns så bra men den låg i gräset och glodde.
> Synd att man har skitkameran med sig.

Läckert, så ska man inte se det. Hade du inte haft "skitkameran" med dig hade du ju inte fått någon bild alls ;)

Tillbaka
Topp