La Vuelta 2011

La Vuelta 2011
Pastis skrev:
-------------------------------------------------------
> Va gött! Bara 14 sekunder från röda tröjan!
> Fredrik kör smart med tanke på att han är
> osäker på om han håller för tre veckor.

Hoppas och håller på att han smyger med och sedan när huvudkonkurrenterna bränt krut i veckan smäller han till och knäcker dem rent episkt till Anglirú.

La Vuelta 2011
rback skrev:
> Pastis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Va gött! Bara 14 sekunder från röda tröjan!
> > Fredrik kör smart med tanke på att han är
> > osäker på om han håller för tre veckor.
>
>
> Hoppas och håller på att han smyger med och
> sedan när huvudkonkurrenterna bränt krut i
> veckan smäller han till och knäcker dem rent
> episkt till Anglirú.

Tjoho! Så blir det :)

La Vuelta 2011
Förvånansvärt få som diskuterar i denna tråd. På Girot och Touren går diskussionerna varma. Nu har vi en Svensk som ligger mycket bra till och ändå är det bara en handfull eller två som är aktiva här.

La Vuelta 2011
Så konstigt är det väl inte? Under Touren har de flesta semester och kan lättare själva följa vad som händer. Nu börjar sändningarna runt 16:00 och håller på till senast 17:45 och inga eftersändningar på kvällen vilket har gjort mitt tevetittande begränsat till helgerna.

Svensk eller ej, tv-tiderna passar inte och hur kul är det att skriva något om man inte har sett något?

La Vuelta 2011
Jag kan väl sälla mig till skaran "skyldiga". Började kolla touren för en herrans massa år sen. Gillade loppet, landskapet, myterna och all historik. Kollar ibland på girot men får inte samma upplevelse, förutom 97-99 när Pantani härjade som värst.

Spanien runt gav jag några försök men tyckte loppet helt saknade puls. På den tiden var det publikbefriade motorvägar de cyklade på. TV-sändningen var katastrof, vill minnas ett år helt utan bakgrundsljud. Det kanske är bättre nu, har inte kollat på några år.

Dock Jättekul att det går så bra för Kessiakoff.

La Vuelta 2011
Så kan det ju vara. Jag hinner inte se allt men det går ju att följa via youtube eller diverse nyhetssidor på nätet. Men det borde väl ändå vara rätt många som hinner titta. Jag flexar som en tok nu för att hinna hem och titta :)

La Vuelta 2011
Riktigt stabilt av Fredrik idag. Ser redan fram emot Angliru, känner han sig stark där så hoppas jag att han vågar sig på något i slutet. Tror att bla Wiggins kommer att tappa där, han gillar nog mer åkbackar än så pass tokbranta stigningar. :-)

La Vuelta 2011
MTBiker skrev:
> rback skrev:
> -----
> > Pastis skrev:
> >
>
> > -----
> > > Va gött! Bara 14 sekunder från röda
> tröjan!
> > > Fredrik kör smart med tanke på att han är
> > > osäker på om han håller för tre veckor.
> >
> >
> > Hoppas och håller på att han smyger med och
> > sedan när huvudkonkurrenterna bränt krut i
> > veckan smäller han till och knäcker dem rent
> > episkt till Anglirú.
>
>
> Tjoho! Så blir det :)

Inte mig emot! :)

Jag tror i alla fall inte på Wiggins. Han bangar inte när det blir tvärbrant! Ser fram emot lördag och söndag, och hoppas Fredrik håller ihop!

La Vuelta 2011
n1klass skrev:
> Skulle gissa på runt 60 +- nåt kilo.

61-65kg enligt hans hemsida. (176cm)

La Vuelta 2011
fn vad roligt det är o kolla cykel nu:)känns som om det blivit renare också.Inspelningsbar box är det som gäller,fördelen med den obefintliga rapporteringen på övriga media är att risken är väldigt liten att man får höra hur det gått innan man kommer hem o kan bänka sej framför boxen:)

La Vuelta 2011
Härligt att FK hänger på i toppen.

Sjukt jämt i toppen på resultatlistan fö. 11 man innom 2,01 och vi är ändå halvvägt in i tävlingen. Kan bli episka dueller på helgens bergsetapper, tv soffan är bokad. Hoppas vi har FK högt i GC efter söndagen etapp.

La Vuelta 2011
Riktigt roligt faktiskt! Han verkar ha riktig bra känsla för defensiv taktik (om man kan kalla en 11 plats på en spurt för defensiv). Hoppas han fortsätta lyckas med det eller tom kan försöka ett ryck någon gång. Han vann ju Kitzbüheler Horn etappen solo nyss...

La Vuelta 2011
Heja Fredrik! Cykel numera ett stående inslag i Sportnytt. :)

Morgondagens profil
13_perfil.gif

La Vuelta 2011
kitzblitz skrev:
> Riktigt roligt faktiskt! Han verkar ha riktig bra
> känsla för defensiv taktik (om man kan kalla en
> 11 plats på en spurt för defensiv). Hoppas han
> fortsätta lyckas med det eller tom kan försöka
> ett ryck någon gång. Han vann ju Kitzbüheler
> Horn etappen solo nyss...

Precis, han vann DEN etappen... sooolo...

La Vuelta 2011
MTBiker skrev:
> Förvånansvärt få som diskuterar i denna tråd.
> På Girot och Touren går diskussionerna varma. Nu
> har vi en Svensk som ligger mycket bra till och
> ändå är det bara en handfull eller två som är
> aktiva här.

Jo jag är också skyldig, men det är den där ¤#"%" vardagen som tränger sig på och tar en massa tid. Men i helgen ska jag bänka mig framför sändningarna.

Vad tror ni, är det avgjort efter söndagens etapp?

La Vuelta 2011
Här hemma försörde ett blixtnedslag dagens inspelning. Ingen bild.
Men text-tv i mobilen funkar ju och att där läsa om Fredriks bravad är SÅÅÅÅÅÅ skönt!

Missar dock resten av Vueltan, åker till Turkietland i morgon och där lär inte Vacchis röst höras.

La Vuelta 2011
Är tyvärr en av alla som följde Touren men inte har möjlighet att följa vueltan. Men är ändå sjukt imponerad av Fredrik. Slutar han topp 3 är det den största svenska cykelframgången på mycket länge.

Tillbaka
Topp