La Vuelta 2011

La Vuelta 2011
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Blir Wiggins hjälpryttare nu?

Hoppas det! Undrar om Froome skulle kunna ha gått med Cabo idag och räddat ledningen åt Sky?

La Vuelta 2011
BigPhil skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blir Wiggins hjälpryttare nu?
>
> Hoppas det! Undrar om Froome skulle kunna ha gått
> med Cabo idag och räddat ledningen åt Sky?

Det såg inte så ut Froome, var riktigt krokig ett tag han också. Både han och Wiggins fick köra slalom upp ett tag. Tror dock inte han tappat lika mycket om han fått köra sitt eget lopp.

La Vuelta 2011
Är inte magproblem ett rätt typiskt tecken på utmattning? Tänker på alla maratonlöpare och vasaloppsåkare som lyckas göra i brallan av utmattningen. Vi brukar ju varna folk här för att prova nya drycker på lopp av samma orsak.

Läste en artikel nyligen att FK alltid fått problem inför tredje veckan så än verkar han inte vara redo att placera sig på de stora loppen. Kan ha varit Vacci som skrivit den eller så läste jag det i Kadens.

Det var kul så länge det varade.

/Freddo

La Vuelta 2011
b_mattias skrev:
> ar vueltan avgjord nu, eller finns det fortfarande
> realistisk chans att nån annan tar over trojan?

I och med att det bara skiljer 20s, vilket också råkar vara bonustiden man får för etappvinst, så är allt som krävs att Froome vinner en etapp och Cobo inte kommer 2:a eller 3:a så är de på samma tid. Om Cobo dessutom blir distanserad med någon sekund så tar Froome över tröjan.

Dock är det inte så många utslagsgivande etapper kvar: bara en etapp med målgång uppför, etapp 17 på onsdag. Förhoppningsvis blir det en massa attacker uppför berget då. Sedan kan det även hända saker på tex etapp 19 med ett berg ganska kort före mål. Med tanke på hur galet stark Froome har sett ut hittills (han om någon är väl denna Vueltas överraskning, Kessiakoff får ursäkta) så är det inte helt otänkbart.

La Vuelta 2011
fphotography skrev:
> Är inte magproblem ett rätt typiskt tecken på
> utmattning?

Det där har jag provat, men det var inte grejen för Fredrik Kessiakoff:

"He was sick all night, he suffered from gastroenteritis that kept him from sleeping and before he took the departure we feared that he might pay for it on the road today, "said Astana’s doctor, Andrea Andreazzoli.

Jag antar att det är svårt nog att ladda om från dag till dag på de här loppen, även utan magsjuka.

La Vuelta 2011
fphotography skrev:
> Är inte magproblem ett rätt typiskt tecken på
> utmattning? Tänker på alla maratonlöpare och
> vasaloppsåkare som lyckas göra i brallan av
> utmattningen. Vi brukar ju varna folk här för
> att prova nya drycker på lopp av samma orsak.
>
> Läste en artikel nyligen att FK alltid fått
> problem inför tredje veckan så än verkar han
> inte vara redo att placera sig på de stora
> loppen. Kan ha varit Vacci som skrivit den eller
> så läste jag det i Kadens.
>
> Det var kul så länge det varade.
>
> /Freddo

Det här var Kessiakoffs 3:de 3 veckors etapplopp tror jag sen debuten 2009, man ligger inte i topp och ha kört som bra och sen få problem 3 veckan pga utmattning, då skulle han fått kämpa mer innan och det har han definitivt inte gjort, det var bara att se hur han körde tempot. Annat är det om han varit hjälryttare efter kaptenen och fått lega och köra jojo första veckan då kommer problemen sista veckan. Utan tvekan hade Kessiakoff burit ledartröjan idag, utan tvekan... Han kommer få nya chanser som Kapten, möjligt att bergen på Girot passar han bättre men det kanske är under Touren som formen är som bäst.

La Vuelta 2011
Kan bli spännnande idag. Den avslutande backen är inte jättelång men den är rätt brant, speciellt i slutet.

Hittade förresten den här bilden på ett annat forum, Peter Sagan cyklar på bakhjulet uppför Angliru. Antagligen inte i det brantaste partiet, men ändå. :-)

AYqnSNxCAAAw2xr.jpg

La Vuelta 2011
Trist att Kessiakoff inte kunde vara med och slåss ... men herreje, årets Vuelta har ju bjudit på några av de häftigaste etapperna jag någonsin varit med om.

Och man måste ju gilla en sån som Froome.

La Vuelta 2011
DT skrev:
> De gick imål för 20 minuter sedan. Det var bland
> det mest dramatiska jag sett ett tag där... :-)

Git :-)

La Vuelta 2011
Eurosport player funkar i varje fall inte. Tack vare Felia vet jag inte hur det är med riktiga TVn. Deras kassa digital Tv har inte funkat på en vecka för mig.
Suck. Verkar kört att få se Vueltan.

sjooons skrev:
> Funkar Eurosports sanding for nagon idag? For mig
> ar det bara svart pa Eurosport 1...

Tillbaka
Topp