La Vuelta 2018

La Vuelta 2018
Sen de började köra tempo på VM 1994 har Spanien i alla fall lyckats skramla ihop 2 guld, 3 silver och 2 brons.

Senast ändrad:
La Vuelta 2018
NLC sa:
Pfaff sa:
Men vad är det för jävla kruka dom har smälld på Yates? ?

Det är ingen kruka, det är en urgröpt vattenmelon

Borde sett det.

E6A02C1F-E542-43BC-B4B6-706D4FCF4652.jpeg

La Vuelta 2018
Jag tycker upplägget på de stora tourerna borde ändras. Man sitter och väntar på bergen sen händer det ändå inget särskilt. Gäller främst TdF men ändå.

La Vuelta 2018
ooms sa:
GoranS sa:
Vore ju intressantare om du skrev hur du tycker upplägget borde vara istället.
Vadå, räcker det inte att gnälla längre? Menar du att folk ska behöva tänka också? Hur ska det gå...
Inser att jag kanske var lite naivt optimistisk, men ibland vill man ju ändå åtminstone försöka hysa lite tilltro till mänskligheten.

Senast ändrad:
La Vuelta 2018
Jag hoppas på vind idag. Vilka är bra på att köra på platten i de förhållandena? -> Belgiska lag. Vem kör för ett belgiskt lag och skulle vara sjukt spännande att se ännu högre upp på pallen? - Enric Mas.

Så skön kantvind och ett Quickstep som kör för total istället för etapp med Elia. Det vore mumma. Tyvärr tror jag vinden är för svag och Elia för bra för att detta skall hända. Men hoppas kan man ju.

La Vuelta 2018
Miss Lycka 2.0 sa:
Aru är inte nöjd med sin cykel och troligtvis inte på sina cykelbyxor.

Den publika missnöjesyttringen verkar han ha fått äta upp och fått stå med mössan i handen och be Ernesto Colnago om ursäkt.
Man hackar inte ostraffat på sin cykelsponsor.

La Vuelta 2018
Får inte se vuelta from idag, är i obygden ?
Men kunde unna Valverde att vinna. Lär väl inte hålla på särskilt länge till om ens ännu en GT.
Nåja man har inget att säga till om :-)

La Vuelta 2018
Har inte koll på Valverdes kontrakt och om han sagt något om han tänker sig att fortsätta, men det faktum att han fortfarande är konkurrenskraftig talar väl för en fortsättning. Och skulle han gå och vinna VM nästa helg, vilket givet banprofilen inte är helt otänkbart, skulle jag bli lite förvånad om han la av snarare än att köra en säsong till och få göra det i regnbågströjan.

La Vuelta 2018
Jaha, vad ska man tro om de kommande två etapperna som båda har målgångar uppför? Valverde har 25 sekunder upp till Yates. Fredagens etapp avslutas med en backe på 17 km med 6,6 km där inledningen är brantast och sista 7 km inte är relativt enkla. Lördagens etapp är rena berg-och-dal-banan med totalt sex stigningar på den knappt 10 mil långa etappen. Avslutningsbacken snittar 8,7% sista 3,5 km.

Min gissning är att Valverde kommer att avvakta till slutet på fredagsetappen och försöka lägga på en rökare på slutet för att plocka ett antal sekunder på Yates där. Taktiken för lördagens etapp får sen anpassas efter hur det gick på fredagens. Om han inte tog något (eller tappade) på fredagen måste han rimligen satsa på en attack tidigare i slutbacken (eller kanske ännu tidigare) för att kunna vinna totalt medan om han skulle kunna halvera avståndet på fredagen så skulle man kunna tänka sig att han försöker upprepa konceptet och hoppas att det faktum att det är lite brantare på slutet på lördagen kan göra att han kan plocka lite fler sekunder.

För de längre bak (Mas, Lopez och Kruijswijk) skulle jag gissa att de antingen måste satsa ganska tidigt i backen imorgon i hopp om att kunna plocka åtminstone en minut eller att vänta på lördagen och sätta allt på ett kort med en attack med 2-3 stigningar kvar. Att i slutbacken plocka över en minut verkat inte rimligt.

Quintana känns inte i kanonslag. Annars kunde han kanske ha varit en joker för Movistar på lördag. Dock är det ju knappt någon plattkörning och Nairo är ju inte plattmosningens mästare så det är inte helt uppenbart hur Valverde skulle kunna ha jättestor nytta av en Quintana i utbrytning.

Min (tråk)gissning är att Yates håller ihop det denna gång och tar sin första GT-seger.

Tillbaka
Topp