La Vuelta 2020

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Hittade ingen tråd om Vuelta a España så ...

Trevligt landskap på dagens etapp.

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Gissningsvis en etapp för spurtarna idag. Tämligen platt och inte några vindar som ska kunna ge några större möjligheter till kantvindskörning.

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Söndagsetappen som skulle inkluderat Aubisque och Tourmalet är tydligen omdragen pga covid-situationen i Frankrike.

WSMC

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Snyggt och starkt kört av TP!

Edit: inte lätt att hålla reda på alla slovener, PR ska det så klart vara 🙂

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Platt etapp idag och inga värre vindar borde innebära klungspurt eller att en utbrytargrupp med för totalen ointressanta cyklister gör upp om etappsegern.

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Även lördagens etapp bjuder på en skaplig dos klättring:
Skärmklipp.JPG

Tredje backen, Alto de la Cobertoria, är inte helt snäll med en halvmil med 11% snitt mitt i.
alto-de-la-cobertoria.gif

Och fjärde backen har en avslutning sista halvmilen som inte är så mycket lättare:
puertodesanlorenzoesteperfil.jpeg

Avslutningsbacken är inte lika brant men med klättring väsentligen de sista 24 km från La Riera och 8-9% de sista 6 km borde den kunna skörda sina offer.
farrapona.gif

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Soligt, grönt och fint landskap och gott om backar. Om det skulle bli en tråkig etapp kan man i alla fall njuta av det och drömma sig bort från gråvädret som verkar råda i en stor del av landet.

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Soligt, grönt och fint landskap och gott om backar. Om det skulle bli en tråkig etapp kan man i alla fall njuta av det och drömma sig bort från gråvädret som verkar råda i en stor del av landet.
Jaha, blev ju inte den mest intressanta etappen rent cykelmäsigt.

Blev dock för egen del väldigt inspirerad att när corona-eländet är över göra ett nytt försök med mina planer på en lite längre tur i bergen i norra Spanien. Landskapet är verkligen fint. I synnerhet om det som idag är fint väder, vilket ju inte alltid är fallet där uppe.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Svårt att komma in i den här Vueltan. Eller så är jag bara inte lika taggad som på Girot eller ffa Touren. Trevlig bergsavslutning idag dock.

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Lite GCN-underhållning som försmak inför morgondagens avslutning:

Som vanligt dock bra att ta en del "fakta" med en hög salt ...

Bama

Medlem
La Vuelta 2020
Varför utnyttjar aldrig Jumbo-Visma sitt numerära övertag?
Sky/Ineos har ofta haft bästa laget och de har alltid utnyttjat det men Jumbo-Visma som är överlägset bäst i år försöker inte ens.

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Vad menar du att de rent konkret borde göra annorlunda.

Sen kan man ju diskutera vilket lag som är bäst. Movistar som leder lagtävlingen har ett relativt starkt lag med tre man topp-8 i totalen. Sen saknar de JV:s spetskompetens. Och det är alltid svårt att värdera styrka baserat på resultatlistor då hjälpryttare kan slå av rätt ordentligt då de är färdiga med sitt jobb för dagen och därmed tappa rätt ordentligt bara för att de kör taktiskt och inte ödar krafter i onödan. Oliveira körde ju t.ex. starkt upp i sista stigningen och drygade ut ledningen för utbrytarna. I mål var han sen närmare 12 minuer efter etappsegraren. Hur som helst tycker jag att det är lAtt säga att JV är överlägset bästa laget i denna vuelta tycker jag dock är att ta i lite.

GoranS

Aktiv medlem
La Vuelta 2020
Kommer någon att kunna plocka tid på backhopparen idag eller blir det att loppet idag mer eller mindre punkteras vad gäller totalsegern?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer