Lackera ram Östergötland

Distiller

Aktiv medlem
Lackera ram Östergötland
Någon här som vet om det existerar någon som lackerar cykelramar i Östergötland?
Gäller inte hela ramen utan endast på gaffeln. Köpte en begagnad cykel som är vit/svart/neongul på ramen men gaffeln kan inte vara original då den är vit/svart/gul.
Inget stort problem egentligen men det sticker lite i mina annars så pedanta cykelögon.

Lackera ram Östergötland
Undersökte saken lite halvhjärtat för några år sedan, men hittade inget förtroendeingivande. Det slutade med att jag lackade själv.

Är det bara gaffeln är det inte en jätteinsats att ta bort färgen och lacka om själv. Kanske inte blir lika bra som proffslack, men det kan ju vara kul att stirra ner på ett väl utfört arbete också.

Lackera ram Östergötland
Det är inte hela gaffeln. Vill bara ändra den del av gaffeln som är gul till samma som på ramen så tror det är lite för avancerat för mig.

Lackera ram Östergötland
Någon här som vet om det existerar någon som lackerar cykelramar i Östergötland?
Gäller inte hela ramen utan endast på gaffeln. Köpte en begagnad cykel som är vit/svart/neongul på ramen men gaffeln kan inte vara original då den är vit/svart/gul.
Inget stort problem egentligen men det sticker lite i mina annars så pedanta cykelögon.
Kolla med @Tobbe A här, får du ingen kontakt så pm:a mig.
Han jobbar på känd cykelfirma i Norrköping och bör ha koll på cylellackering.

Lackera ram Östergötland
Jag har ringt runt lite med och hört mig för. Belami var de enda som gav ett riktpris osv. Övriga lite mindre som jag kontaktat har inte varit så värst intresserade utan mer sagt att det är mycket att göra just nu och att det eventuellt kan vara ide att höra av sig senare i vinter istället.

Tror att det kanske kan vara värt att kolla nere i tornbyområdet om det finns några lackerare där och se ifall de kan ta gaffeln i samband med andra jobb. En gaffel är ju inte så stor/komplicerad tänker jag.

Lackera ram Östergötland
Jag har ringt runt lite med och hört mig för. Belami var de enda som gav ett riktpris osv. Övriga lite mindre som jag kontaktat har inte varit så värst intresserade utan mer sagt att det är mycket att göra just nu och att det eventuellt kan vara ide att höra av sig senare i vinter istället.

Tror att det kanske kan vara värt att kolla nere i tornbyområdet om det finns några lackerare där och se ifall de kan ta gaffeln i samband med andra jobb. En gaffel är ju inte så stor/komplicerad tänker jag.
Kollar upp det, tack för tips.

Tillbaka
Topp