lackluster

• Trådstartare Trådstartare henrik_
  • Start datum Start datum
H

henrik_

Guest
lackluster
på sina ställen är min ram ganska blek, ungefär som om ett ljusgrått skikt ligger ovanför lacken.
med lite polermedel går det att få bort det gråa skiktet och få fram den fina lacken, problemet är bara att det är ganska jobbigt att komma åt alla små skrymslen och sådär.
Finns det nån enklare metod, tex nån vätska man kan spraya på och sen spola av... eller måste man göra det manuellt med putsmedel?

lackluster
Är det något sådant skickt som du beskriver så måste det nog göras "manuellt", sådant man bara sprejar på och spolar av brukar inte fungera nå vidare eftersom det inte "river upp" ytan som det gör med en borste/trasa eller vad du nu använder.
Har du provat att använda tex en mjuk tandborde, då brukar man komma lite längre in i vrår och kanter.

lackluster
nicke: jo det är sant, hjälper avsevärt när det gäller att "förhindra" jobbig tvättning av cykeln, en vaxad ram klarar sig iprincip med en dusch med slangen så "ramlar" skiten av ramen, otrolig skillnad för min del innan och efter jag vaxade min ram första gången.

lackluster
Tim Skrev:
-------------------------------------------------------
> otrolig skillnad för min del innan och efter jag vaxade
> min ram första gången.

Hoho :p

Tackar dock för tipset om bilvax, har tänkt tanken någon gång, vaxet står liksom brevid pyttsen med sämsk och trasor och trassel och annat jag brukar använda. skönt att slippa det, lika ofta åtminstone.

- John Filip

Tillbaka
Topp