Ladda elcykel under cykeltur med solceller?
Hej,
pga av sjukdom cyklar jag nu med el. Problemet är att jag inte kommer så långt jag önskar. Sista åren verkar det dykt upp (hemma-) lösningar för att ladda cykeln med solceller när en är ute på tur. Något som verkligen skulle vara en dröm att kunna göra för mig. Sökt runt på nätet men vet inte hur jag ska lyckas förstå all el och fysisk kring detta som fungerar för mitt batteri och svenska uttag.
Undrar om någon annan hittat lösning och kan tipsa hur jag kan gå till väga?
Eller ni, likt jag, som vill försöka hitta en lösning så vi kan tänka ihop?
Elcykelförsäljare i Sverige verkar inte fokusera på frågan men det verkar ju som att det finns de som hittat sätt som fungerar.
www.mudbike.com
pga av sjukdom cyklar jag nu med el. Problemet är att jag inte kommer så långt jag önskar. Sista åren verkar det dykt upp (hemma-) lösningar för att ladda cykeln med solceller när en är ute på tur. Något som verkligen skulle vara en dröm att kunna göra för mig. Sökt runt på nätet men vet inte hur jag ska lyckas förstå all el och fysisk kring detta som fungerar för mitt batteri och svenska uttag.
Undrar om någon annan hittat lösning och kan tipsa hur jag kan gå till väga?
Eller ni, likt jag, som vill försöka hitta en lösning så vi kan tänka ihop?
Elcykelförsäljare i Sverige verkar inte fokusera på frågan men det verkar ju som att det finns de som hittat sätt som fungerar.
Top 12 Best Electric Bike Solar Charger: Your Ultimate eBike Solar Charging, and Solar Panel Options for Electric Bikes
Want to charge your electric bike with solar power? Our article will help you find the right electric bike solar charger for you.