Laddning av DX-lampan
Fick hem min lampa för ett par dagar sedan. Fullkomligt ljuvlig upplevelse att köra full fräs på den genom oupplysta Lill-Jansskogen på väg in mot stan. Jag fick dessvärre inte med en laddare för svenska uttag så istället körde jag in den i en universal adapter som jag kan ställa in på 9V (ger 1000mA vilket är samma som lampans angivna 1A). Nu undrar jag:
1. Hur reagerar ert batteri under laddning? Blir det varmt?
Mitt batteri var nämligen kallt hela tiden när jag försökte ladda det. Och så brukar det nog inte vara.
2. Är det så att knappen man trycker igång lampan med även tjänar som indikator på hur laddningsnivån är i batteriet? Tror nämligen jag hade en helgrön cirkel tidigare och sedan en halv. Efter laddnning är det fortfarande en halv...vilket jag antar antyder att det ej laddats?
Härligt om man får svar snart så man vet om man måste förbi Teknikmagasinet på vägen hem.....
Tack!
1. Hur reagerar ert batteri under laddning? Blir det varmt?
Mitt batteri var nämligen kallt hela tiden när jag försökte ladda det. Och så brukar det nog inte vara.
2. Är det så att knappen man trycker igång lampan med även tjänar som indikator på hur laddningsnivån är i batteriet? Tror nämligen jag hade en helgrön cirkel tidigare och sedan en halv. Efter laddnning är det fortfarande en halv...vilket jag antar antyder att det ej laddats?
Härligt om man får svar snart så man vet om man måste förbi Teknikmagasinet på vägen hem.....
Tack!