skärp digman hamrar tillbaka.
Jag är så jävla less på folk med hörsnäckor som inte "är med i matchen" och dessutom går o drömmer i sin egna värld men fjäsket djup nere i nån Ajfån, och sen gnäller o skriker o ska spöa en i skogen, bara för man inte plingar med ringklockan som man saknar... blir dem påkörda så får dem fan skylla sig själva.
Ja , lite less är jag... :/
Vad sägs om att söka upp en xco-bana om viljan att hetsa är så stor att du känner ett behov av att åka runt och gapa på folk I Hellas.Även har jag skrämt ut några cyklister(troligen happyieter) i riset när jag gapat i lång förväg "Håll höger"...
Typisk inställning från en Medelklassilized-cyklist. Hälsar gör dom oftast inte heller. Förbannade managementkonsulter eller värre. Jag säger som Björn Gustafsson: det är såna som ni som skapar hat på internet!!man hamrar tillbaka.
Jag är så jävla less på folk med hörsnäckor som inte "är med i matchen" och dessutom går o drömmer i sin egna värld men fjäsket djup nere i nån Ajfån, och sen gnäller o skriker o ska spöa en i skogen, bara för man inte plingar med ringklockan som man saknar... blir dem påkörda så får dem fan skylla sig själva.
Ja , lite less är jag... :/
Vid möte.
"jag kommer"
Normalsvenneröst= lite andfådd och med en fullfacefilterad röst?
Du kanske inte har tävlat? Där hörs det hela tiden, både på lvg och mtb.Men kanske tydligaste anvisning är att jag har aldrig hört någon annan cyklist säger att dom kommer eller kör på nån sidan.
Men rubriken säger "Hellas", det är ett naturreservat, ingen tävlingsbanan.Du kanske inte har tävlat? Där hörs det hela tiden, både på lvg och mtb.
Men det är väl inte förbjudet att köra om? Har man ingen ringklocka är det väl lämpligt att berätta vad som händer ifall den framför cyklar i sin egen värld och inte har upptäckt att du är bakom och tänker ta dig förbi. Men sakta ner under omkörningen är lämpligt som skrivits redan ovan, det ena utesluter inte det andra.Men rubriken säger "Hellas", det är ett naturreservat, ingen tävlingsbanan.
Det var ingen omkörning men ett möte. Cykla i sin egen värld är svårt i Hellas, det är nästan bara stök och på helger finns det många som vandra, springer och cyklar.Men det är väl inte förbjudet att köra om? Har man ingen ringklocka är det väl lämpligt att berätta vad som händer ifall den framför cyklar i sin egen värld och inte har upptäckt att du är bakom och tänker ta dig förbi.
Ringklocka är rätt fiffigt.Om man kommer ifatt någon så ligger man bakom tills det är lämpligt att köra om. Om det aldrig blir det och framförvarande inte märkt av sällskapet så kan man ropa ”ursäkta” eller ”hej” eller nåt annat i vettigt tonläge. Allt annat är ohyfsat i min värld.
jag tänkte så när jag kom ikapp en cyklist här på lokala banorna. Hade ingen stress utan höll mig bakom och tänkte att jag kunde passera vid den långa breda klättringen en bit fram.Om man kommer ifatt någon så ligger man bakom tills det är lämpligt att köra om. Om det aldrig blir det och framförvarande inte märkt av sällskapet så kan man ropa ”ursäkta” eller ”hej” eller nåt annat i vettigt tonläge. Allt annat är ohyfsat i min värld.
Sant. Men det har väl alla? Det är ju lag på det.Ringklocka är rätt fiffigt.
Det blir alltid problematisk. Jag har en smörjd DT Swiss 350 nav. Nu hör vandrare mig ofta inte. Så jag cyklar ofta en minut 10 meter bakom dom innan dom upptäcker mig och då ber dom om ursäkt. Hur kan man ber om ursäkt om dom inte ens visste att jag var bakom dom?mitt högljudda hopenav höll inte med. Det Stressade stackarn så mycket att han körde ut i riset på sidan av stigen för att låta mig passera. Fick lite dåligt samvete, men vet inte hur jag skulle hanterat det annars
Använd den då.Sant. Men det har väl alla? Det är ju lag på det.
Det är förvånansvärt få som inser hur bra en ringklocka är, även i skogen. Väger inget, kostar inget och stör inte på nåt sätt på cykeln.Ringklocka är rätt fiffigt.
Tycker att att använda en ringklocka är bra på (grus)väg, men inte på en stig i en naturreservat. Jag cyklar mycket i olika naturreservat och har aldrig känt behöv av en ringklocka där.Ringklocka är rätt fiffigt.
Jag tycker faktiskt den är lite bökig att använda på stig eftersom man måste släppa styret med en hand. Du kanske har den mer optimalt placerad så du kan använda den i farten? Fiffigt. Men min skogscykling kräver i stort sett aldrig användande av ringklocka. Men alla Hellascyklister som har problem med andra vanliga människor kanske kan använda ringklockan lite oftare.Använd den då.
Absolut har jag den så jag når med tummen. Men behöver jag den har jag först dragit ner radikalt på farten.Jag tycker faktiskt den är lite bökig att använda på stig eftersom man måste släppa styret med en hand. Du kanske har den mer optimalt placerad så du kan använda den i farten? Fiffigt. Men min skogscykling kräver i stort sett aldrig användande av ringklocka. Men alla Hellascyklister som har problem med andra vanliga människor kanske kan använda ringklockan lite oftare.
Jag tror helt enkelt inte du inser hur vårdslöst det kan verka att köra förbi nån i en fart som man själv ändå anser rimlig. Särskilt om man inte ger nån förvarning. Och det hjälper ju inte att du är rätt fartglad och cyklar aggressivt.Lite för mycket neggo-kommentarer här nu emot mig. Nej det är inte så att jag siktar ned cyklister på stans heller igenom merca-märket när jag kör bil.
Jag har faktiskt blod igenom mina ådror så det måste betyda att jag är en människa och kan uppföra mig.
Hjälmen provocerar en del helt klart men den är för min säkerhet och kommer inte av.
Det har helt enkelt blivit folktätare där ute i spåren men när folk likställer en med skogs-vandal och börjar att gapa efter en har det gått för långt.
Jag kör bara 100 på Dow Jones exempelvis och den är ju rätt bra för det med lite folk.
Coola människor med hörsnäckor är bara dumma. De går helt in i sin värld och hör ínte en först det är för sent och då är de på väg att klättra upp i trädet.
Nej, för h-e, vi har nog av dryga stockholmare redan som det är!Åk 10 mil från Stockholm och lägg upp nåt stravasegment i nån skog och ha det så kul![]()
Den är för bara för cyklister som man möter rakt framifrån.Det är ju helt förståeligt att "håll höger" eller "kommer på höger" inte är helt kausalt för gemene man att reagera på instinktivt.