Bin Wester
Medlem
Laga gamla Shimano Deore XT BR-M750 V-bromsar?
Jag testar skriva här i hopp om att kanske någon som kan hjälpa mig med detta problem. Har ett par gamla Shimano Deore XT BR-M750 V-bromsar jag köpte för några år sedan, men insåg vid köp att de var skadade. Säljaren hävdade att jag själv skadat dem osv. så jag gav upp om att lösa det hela. Det jag nu skulle vilja prova är om det går att laga skadan och om någon har erfarenhet av det i så fall. Tanken är att de ska sättas på en gammal 90-tals GT Timberline som används som pendlare, så snyggt behöver det inte bli, men det ska vara funktionellt.
En av de små axlarna för att hålla spänningen på en av armarna är av, se bild. Som det ser ut på de övriga bromsarmarna så är det en genomgående axel, med avsmalnad topp. Dvs. den biten som gått av på en av dem. Är det någon med erfarenhet om hur man kan laga detta? Eller är det ett hopplöst jobb?
En av de små axlarna för att hålla spänningen på en av armarna är av, se bild. Som det ser ut på de övriga bromsarmarna så är det en genomgående axel, med avsmalnad topp. Dvs. den biten som gått av på en av dem. Är det någon med erfarenhet om hur man kan laga detta? Eller är det ett hopplöst jobb?