Laga kickr core kretskort?

LinusG

Medlem
Hepp
Fick min kickr core trainer utbytt för drygt ett år sedan men den trasiga frågades aldrig efter.
Sannolikt esd puls som dödat den. Enl dcrainmaker mm.
BT funkar men rapporterar 0 watt samt noll motstånd.
Kan man göra nåt åt den eller bara kasta bort?
Tog loss kretskort men ser inget uppenbart fel.
// Linus

Bilagor

• A8E5C2A1-839A-4359-820E-D1D3A7274310.jpeg
    A8E5C2A1-839A-4359-820E-D1D3A7274310.jpeg
    500.9 KB · Besök: 215
  • 1F5957EC-C135-40D0-91D0-33AFF36C9B5D.jpeg
    1F5957EC-C135-40D0-91D0-33AFF36C9B5D.jpeg
    514.2 KB · Besök: 126
Svårt att svara på utan att ha mer info. Det kan mycket väl vara så att en 'pinne' på microkontrollern är bränd och den måste bytas, Det sitter en vad jag gissar etikett över. Gissar vidare att wahoo inte gör eget kisel utan köper en standard-komponent. Om man vet vilken den är kan man prova byta, men det är inte säkert att den går att flasha med deras mjukvara, de kan ha spärrar mot detta. Summa, summarum som tidigare sagt nytt kort eller hitta mer info på något forum...

Edit: Har du tur sitter det mågon skyddsdiod som rykt, den går lätt att byta, man måste dock ha mikroskop för att de ordentligt

Ett annat problem med min core .
Det är som det laggar mer o mer desto längre jag kör. Efter 60 min börjar det bli svårt med klungkörning pga av lagget och sen går det snabbt utför och efter 75min tappar den kontakten helt från o till ...
Ruggigt frustrerande när jag tänkt köra längre tävlingar på rgt men får tappar tätklungan halvvägs och sen får bryta.

Är det en futur med modellen? Är det nån som har något liknade eller hört om problemet eller lösningar...

Edit undra om den blir för varm och tillslut överhettad..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp