Laga kolfiber i Göteborgsområdet med omnjed?

Hej!

Har en ram med en kolfiberskada på ett ställe i ramen där det är 4-5cm i omkrets. Inget genomgående än så länge.
Finns det några fina alternativ på detta i Göteborgsområdet med relativt stor omnejd?

Kan tänka mig att längdmässigt handlar det om 4-5cm där med och får det gärna lagat så att reparationen blir snygg men synlig med klarlack över den nya kolfiberläggningen eller hur sista finishen brukar göras. Snygg men tydligt synlig lagning är tanken.

Tack för tips på person eller firma på förhand! :)

Skicka till Experimental Prototype (@Kid1000 här på forumet) är mitt råd, från en annan Göteborgare med (tidigare) skadad kolfibercykel.
Tack passande att du också kollat härifrån gbg! Tror det var din tråd jag läste i förmiddags, såg ut som en fin lagning minst sagt!!

Tar och skickar iväg ett meddelande helt enkelt

Menar du att Kid1000 inte fixar ordentligt? Jag har fått uppfattningen att han gör top notch-grejer vad gäller kolfiber. Aldrig provat dock.
Jag skrev att Velomek gör ett ordentligt jobb. Bara att kolla Gerts facebooksida som driver det, mycket bra reparationer och full koll på kolfiber. Sen verkar han ha väldigt humana priser kring 2-2500kr för de flesta jobben.

Jag har aldrig nämnt Hellöre och känner inte honom. Men om jag ska dela min uppfattning som inte heller är svar på din kommentar, så verkar han väldigt seriös. Men han postar aldrig bilder på sina jobb, hemsidan helt död och ingen info om priser.

Jag skrev att Velomek gör ett ordentligt jobb. Bara att kolla Gerts facebooksida som driver det, mycket bra reparationer och full koll på kolfiber. Sen verkar han ha väldigt humana priser kring 2-2500kr för de flesta jobben.

Jag har aldrig nämnt Hellöre och känner inte honom. Men om jag ska dela min uppfattning som inte heller är svar på din kommentar, så verkar han väldigt seriös. Men han postar aldrig bilder på sina jobb, hemsidan helt död och ingen info om priser.
Helt död hemsida? Ja säkert, instagram funkar och min facebook funkar. Priserna beror på vad kunden vill ha. Många vill att jag gör mycket annat när det ändå är inne.
Jag har gjort det jag gjort i cirka 10 år och det verkar funka.
Att jag inte postar bilder på jobben enbart före och efter beror på att bilderna får ett eget liv på andra forum där folk bedömer jobben och påpekar att jag inte skall använda ditt och datt.

Lbs dömde ut min scott spark 700-ram och tyckte den skulle skrotas. Smuts hade letat sig in mellan vevlager och vevlagerhuset och käkat upp kolfiber så vevlagerskålarna glappade. Jag vände mig till @Kid1000 (hellore.se) som lagade ramen snabbt och bra. Otroligt tacksam för insatsen som sparade mig mycket pengar ?

Tillbaka
Topp