Laga kolfiber-ram vart?

landen

Aktiv medlem
Laga kolfiber-ram vart?
Fått hjälp att fylla ut med fibrer och sätta din en ny infästning för skruv förra året, funkade utmärkt att köra hela säsongen, men ser nu att det nog behöver förstärkas. Bryr mig inte det minsta om hur det ser ut, tänker mig typ ett förband runt allt ihop som dels får nytt material för båda insfästningarna och håller tillbaka sprickan. Va i kontakt med http://www.carbix.se/ som kunde lösa en lagning, men ej nya skruvhål, vore trevligt att hitta någon som kan lösa allt.

Foto_-_Google_Foto.png

Såhär såg det ut förra året innan lagningen då.
ScreenShot2019-03-23at15.08.08.png

Senast ändrad:
Laga kolfiber-ram vart?
Om du inte är första ägare på cykeln skulle jag säga Mattias alla dagar i veckan, han fixade en cannondale som hade liknande skador till mig för några månade sen med ett superfint resultat.
Gillar du verkligen cykeln och du köpte den själv från Canyon skulle jag åtminstone kolla med deras crash replace program, har man tur kan de tydligen vara generösa, mitt nuvarande bygge är på en Ultimate SLX som ägaren fick utbytt efter 3 år för ett knakande vevparti så det kan vara värt att skicka ett mail till dem.

Laga kolfiber-ram vart?
Laga kolfiber-ram vart?
Crocko sa:
Om du inte är första ägare på cykeln skulle jag säga Mattias alla dagar i veckan, han fixade en cannondale som hade liknande skador till mig för några månade sen med ett superfint resultat.
Gillar du verkligen cykeln och du köpte den själv från Canyon skulle jag åtminstone kolla med deras crash replace program, har man tur kan de tydligen vara generösa, mitt nuvarande bygge är på en Ultimate SLX som ägaren fick utbytt efter 3 år för ett knakande vevparti så det kan vara värt att skicka ett mail till dem.

Canyon har nu dessutom ändrat reglerna till rak ersättning i 3 år från att tidigare varit fallande .
Innebär nyss att jag betalade 13000 för min nya ram isf 21000 .
Svinbra ?

Laga kolfiber-ram vart?
Tack för alla bra tips. Är inte första ägare på ramen, misstänker att förra ägaren inte riktigt haft den rätta "2Nm knycken" när han monterat växeln. Förmodligen dragit åt alldeles för hårt.

Även om Canyon har en ok crash-replacement kostar årets ram 27 000kr, så känner att en vettig lagning ändå är värt. Fick supersnabbt svar från Experimental prototype (Kid1000) och ramen är packad för leverans.

Återkommer med före/efter bild :)

Laga kolfiber-ram vart?
landen sa:
Tack för alla bra tips. Är inte första ägare på ramen, misstänker att förra ägaren inte riktigt haft den rätta "2Nm knycken" när han monterat växeln. Förmodligen dragit åt alldeles för hårt.

Även om Canyon har en ok crash-replacement kostar årets ram 27 000kr, så känner att en vettig lagning ändå är värt. Fick supersnabbt svar från Experimental prototype (Kid1000) och ramen är packad för leverans.

Återkommer med före/efter bild :)

Då blir det riktigt gjort iallafall ! Han är duktig.

Tillbaka
Topp