Lagar ni slangar?

Lagar ni slangar?
Jonas D skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har hört att moderna slangar innehåller för
> lite gummi så det är svårt att laga så att det
> håller under tid. Är det en myt kanske? Eller
> beror det på vilket slangfabrikat man kör med?

nikasp skrev:
> Det tycker jag låter som en myt. Är man petig
> med underarbetet så bör det hålla lika bra som
> nytt (spekulerar jag).

Upplever det lite som nikasp skriver, är man nogrann, så håller det (oftast). Har ibland haft lite problem med "färdiglappkit" som man bara klistrar på, men det hederliga gamla sättet med slip, limm och lapp har -i princip- alltid funkat bra.

Lagar ni slangar?
gått över till att använda joes noflatsvätska i slangarna sen dess inga mer problem drygt som fan och billigare än ny slang och lagningslappar i längden och sjukt hållbart

Lagar ni slangar?
Brukar ta ett gäng slangar och laga, är man 5 st som cyklar blir det lite punkor, ett tips på själva slipningen är att använda dremel (el likvärdig) och slipa med, blir sjukt enkelt och snabbt.

Lagar ni slangar?
fredrik168 skrev:
> Brukar ta ett gäng slangar och laga, är man 5 st
> som cyklar blir det lite punkor, ett tips på
> själva slipningen är att använda dremel (el
> likvärdig) och slipa med, blir sjukt enkelt och
> snabbt.

Jag skrapar lite med en knivsegg och sedan typ två drag med sandpapper. Går också rätt fort. Äldsta lagningen på en slang som är i bruk är nog typ ett och ett halvt år och den håller luften hur bra som helst.

Tror för övrigt inte att jag har slängt en enda slang sen jag började cykla MTB för två år sen. Har däremot gått åt ett par askar med laglappar. Tänker att slangarna ger upp med besked förr eller senare och då åker det i en ny :)

Tillbaka
Topp