Lågbyggande eller smala flasksystem.

Apotekarnes

Aktiv medlem
Jag har en endurohoj som saknar fäste för flaskhållare, helt enkelt för att det (pga sämre design) inte finns plats i ramen för ett vanligt flaskställ. När man är ute på längre turer eller endurotävlingar är detta ett problem och ibland slipper man helst att ha en extra ryggsäck bara för vattenblåsan. Jag grubblar på om det ändå inte borde gå att få in en liten flaska om man är lite klurig. Finns det några flaskor eller flasksystem som är väldigt korta eller väldigt platta och skulle kunna få plats? Jag kommer sannolikt inte borra i kolfiberramen för att sätta i mutternitar utan det blir någon form av Tejp/lim/buntband/spännrem-lösning. Som referens ser ni att en helt vanlig sirapsflaska på 50cl precis får plats med bottnad dämpare.

Det måste gå att få till en funktionell lösning. Den behöver inte vara snygg, men det ska inte skramla omkring under stökiga utförsåk och det ska inte ta mer än max 15sek att plocka loss flaskan för att dricka.

Bilagor

• IMG_3887.webp
    IMG_3887.webp
    354.5 KB · Besök: 17
  • IMG_3885.webp
    IMG_3885.webp
    481 KB · Besök: 14
  • IMG_3886.webp
    IMG_3886.webp
    457 KB · Besök: 13
Har du testat med fidlock? Dom har väl nått fäste som går att montera på ram varsomhelst. Tror att dom flaskorna är lite plattare på ena hållet också. Men det kanske är på fel håll🤔

Jag köpte en barnvariant på typ 350ml till grabbens 20-tum. (Tyvärr på Decathlon så det går inte att länka längre). Flaskan och hållaren var precis som vanliga men bara i mindre storlek.

Jag köpte en barnvariant på typ 350ml till grabbens 20-tum. (Tyvärr på Decathlon så det går inte att länka längre). Flaskan och hållaren var precis som vanliga men bara i mindre storlek.
Intressant, det ska jag kolla upp. Jag beställde precis en 450ml fidlock så jag får se hur väl det funkar. I värsta fall får det hamna på en annan cykel.

Var det nåt i den här stilen du köpte:

Tillbaka
Topp