Lagombra bygger i Täby !

Lagombra bygger i Täby !
nisseson skrev:
-------------------------------------------------------
> Monglo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heja heja!
> >
> > Fast jag får bara upp en blank sida när jag
> > försöker öppna länken. :(
> >
> > //M
>
>
> Den finns här också.
>
> http://www.mitti.se/Templates/Pages/Archive.aspx?s
> toryID=05089120080826610584

Tack!

Lagombra bygger i Täby !
Nu lite uppdatering, Anders/Lagombra skall tydligen börja bygga i början av Maj :)
Enligt säkra källor så beräknas bygget vara färdigt under sommaren, vad nu det betyder ;)

Det är den gamla tippen i Erikslund som används. Jag har inte varit där och kollat men dom har röjt under vintern som jag förstod det.

Så nu är det bara att vänta på motorsågsfantomen och se vad han kan trolla fram för spännande.......

Lagombra bygger i Täby !
Jag har inte läst hela tråden, tröttnade när den översvämmades av moralpanik och fobi för naturfascister.

Lycka till Anders! :)

Lagombra bygger i Täby !
Det behövs tydligen bygglov för byggena och det har stött på lite patrull då boende i krokarna har muttrat lite så det skulle upp i bygglovsnämnden nu. Så det blir nog först nåt efter sommaren. Om det blir nåt alls.

Stalle

Lagombra bygger i Täby !
Som sagt det blir nog ingen NS i Täby :(
Det som kunde ha blivit så fint.

Snopet:P

http://arkiv.mitti.se/erez4/online/mitti/taby.html

Cykelbanastoppas.JPG ht=385

Lagombra bygger i Täby !
"Det finns flera platser som är bättre än att bygga några meter från ett bostadsområde."

Ja, det är helt uppåt väggarna att ungarna skall kunna cykla dit själva. Vad skall föräldrarna med dyra fina bilar till om dom inte får skjutsa sina barn kors och tvärs till olika aktiviteter?

Lagombra bygger i Täby !
Scand skrev:
> Det hade man ju kunnat räkna ut. Högern och
> Täbys invånare välkomnar väl bara golfbanor
> och ev byggnad av ett ridhus.

Det finns (fanns?) en grinig bonde i Erikslund, jag har vält några av hans höbalar, han blev minst sagt förbaskad och jagade mig med häst. Kan mycket väl vara han som grinade.

Edit: Det är högern som styr och ställer i Täby för tillfället, så den här gången var det troligtvis några röda som inte var helt nöjda.

Senast redigerad av en moderator:
Lagombra bygger i Täby !
Scand skrev:
> Det hade man ju kunnat räkna ut. Högern och
> Täbys invånare välkomnar väl bara golfbanor
> och ev byggnad av ett ridhus.

Ah, det är alltså Högern som är oppositionen i Täby?

Lagombra bygger i Täby !
Bubblan skrev:
> Edit: Det är högern som styr och ställer i
> Täby för tillfället

Hahaha! Du får det att låta som om det var nån variation på politiken i Täby.

Lagombra bygger i Täby !
Fikasvettot skrev:
> Bubblan skrev:
> -----
> > Edit: Det är högern som styr och ställer i
> > Täby för tillfället
>
> Hahaha! Du får det att låta som om det var nån
> variation på politiken i Täby.

Haha, sanning. Det lutade åt höger även när jag bodde där. Trodde dem skulle flytta med mig, men jag hade fel.

Lagombra bygger i Täby !
I artikel så är oppositionen den socialdemokratiske Bengt H Strand, som med en snabb hitta.se återfinns i ett lägenhetskomplex i täby samt villa i åkersberga.

Den som vill luska i avdrag, milersättningar, dubbelt boende osv etc ala sahlin kan ju börja gräva där...

Lagombra bygger i Täby !
the_TnT skrev:

> De som faktiskt ville hojja laglig NS förlorar...

Anders är välkommen att såga och bygga på min tomt! Motorsåg finnes :)

Lagombra bygger i Täby !
OK så här är det, Täby är moderatstyrt sedan Jesus knallade på vattnet. Det är sossarna som är arga för dom tycker inte att dom blivit tillräckligt informerade innan beslutet togs. Eftersom dom, sossarna, vet att deras chanser att komma till makten är ungefär lika stora som att hitta ett bra ölhak i Mecka tar dom varje chans att synas i medierna. Det som stör mig mest är att några tjuriga villaägare gnyr om att det ska byggas cykelbana i just "deras" skog där dom alltid vistas och går med sina små hundar. Garanterat samma personer som i nästa nummer av lokaltidningen gnäller om att det inte finns något vettigt för ungdomarna att göra i kommunen och kräver åtgärder mot det. Garanterat också samma personer som alltid skrek efter en när man råkade cykla lite på motionsspåren i Täby.

Lagombra bygger i Täby !
Det känns som om det är samma skepsism som folk här i Göteborg mötte när de ville bygga Actionparken.
Tråkigt att folk är så trångsynta och rädda för ungdomar.

Såg för inte så länge sedan ett reportage i västnytt om just Actionparken där de intervjuvade några fd. mossiga gubbar som klagat högljutt. De ursäktade sig faktiskt (!!!!) och medgav att det blivit väldigt bra. Mer liv och rörelse. De brukade dessutom sitta och titta på alla grymma trick som gjordes. Detta borde uppmärksammas på fler ställen!

/ebeth

Lagombra bygger i Täby !
Nu finns länken till mötet i början av tråden så folk slipper läsa alla inlägg för att finna den.

Ska bli spännande att se vad det blir av det här.

Lagombra bygger i Täby !
Bedrövligt, det var majoritet av "äldre" som bor i närområdet och när man lyssnade på deras åsikter och farhågor så fick man intrycket av ett jättekomplex av livsfarliga träkonstruktioner av skövlad skog. Både djurliv, hundägare med hund, träd och små barn var i fara.

Fast de höll ju med om att det är bra att bygga för barn och ungdom.......... fast inte just här, det måste ju finnas lämpligare plats att bygga på :P

Det som det gäller är en liten slinga typ stig, på en liten del av den så ska det vara några små NS byggen.

Forts följer :)

Lagombra bygger i Täby !
Stelben skrev:
> Bedrövligt, det var majoritet av "äldre" som bor
> i närområdet och när man lyssnade på deras
> åsikter och farhågor så fick man intrycket av
> ett jättekomplex av livsfarliga
> träkonstruktioner av skövlad skog. Både
> djurliv, hundägare med hund, träd och små barn
> var i fara.
>
> Fast de höll ju med om att det är bra att bygga
> för barn och ungdom.......... fast inte just
> här, det måste ju finnas lämpligare plats att
> bygga på :P
>
> Det som det gäller är en liten slinga typ stig,
> på en liten del av den så ska det vara några
> små NS byggen.
>
> Forts följer :)

Äldre suger så hårt alltså.

Lagombra bygger i Täby !
simpish skrev:
> Stelben skrev:
> -----
> > Bedrövligt, det var majoritet av "äldre" som
> bor
> > i närområdet och när man lyssnade på deras
> > åsikter och farhågor så fick man intrycket
> av
> > ett jättekomplex av livsfarliga
> > träkonstruktioner av skövlad skog. Både
> > djurliv, hundägare med hund, träd och små
> barn
> > var i fara.
> >
> > Fast de höll ju med om att det är bra att
> bygga
> > för barn och ungdom.......... fast inte just
> > här, det måste ju finnas lämpligare plats
> att
> > bygga på :P
> >
> > Det som det gäller är en liten slinga typ
> stig,
> > på en liten del av den så ska det vara några
> > små NS byggen.
> >
> > Forts följer :)
>
>
> Äldre suger så hårt alltså.

+1 Alla över 40 borde skjutas... ;-) T

Lagombra bygger i Täby !
En äldre gentleman gick emot strömmen och lovordade förslaget på mötet :), några föräldrar på plats tyckte att det var en bra ide. Jättekul! Annars var det en hel del konstiga farhågor om att det skulle strömma till massor av bilburna cyklister som skulle parkera på gatorna i områden intill den tänkta banan. Tycker att Täby Kommun gjort ett bra förarbete, de gjorde en bra presentation och lyssnade på allas synpunkter även om en del inte var anpassade till verkligheten enligt mig. Som jag förstod det kommer en eventuell bana anpassas till yngre cyklister, alltså inga jättebyggen. Ska bli intressant att följa utvecklingen.

Grepe: perfekt att du kunde vara med och förklara läget för församlingen ;)

/Erik

Tillbaka
Topp