Lågpuls träning

Lågpuls träning
Man tränar genom att jobba som en tok och bli svinrik. Sen köper man ett eget snabbtåg som man monterar en spinningcykel i. Sen sätter man sig på spinningcykeln och trampar medan snabbtåget rusar fram genom terrängen.

Lyckas man ännu bättre kan man köpa ett privatjet.

Lågpuls träning
Jag tror på kombinationen lågintensiv distans i kombination med högintensiv intervall.

I snacktempo för att stimulera muskeluppbyggnad och syresättning av muskler. Kommer gå över mot det som bas nu.

Gubbtempopassen ger jag mindre för. Bryterner utan att skapa snabbhet eller styrka. Dock kan de vara kul ibland.

Lågpuls träning
Efter lite dedikerad lågpulsträning så kan man åka med andras Gubbtempo men ändå ligga i lågpulsträningszone under större delar av de gemensamma passen.

Lågpuls träning
Kör bara MTB och har svårt att motivera mig med att sticka ut på 3+ timmars pass i lågt tempo, utan mina längsta brukar ligga kring 2h och då blir det i ett halvhårt tempo. Det kanske är hel fel men så blir det oftast.
Övriga pass i veckan brukar ligga kring 1h och då är det intervaller av olika slag. Ibland backe, oftast naturliga intervaller genom att jag kör några varv på "banor" som jag tänkt ut som innehåller en blandning av stig, grusväg och backar.

Känner att det jag saknat i år är uthålligheten att ligga och "pressa" i högt tempo någon längre stund. Tycker jag stumnar för fort.

Ska försöka köra många långintervaller på sweetspot i vinter och hoppas att det hjälper min uthållighet.

Lågpulsträning är säkert bra men jag kan inte motivera mig till det, som den medelmåttamotionär jag är.

Lågpuls träning
Körde ett lågintensivt distanspassen i morse på enbart grusväg och lättare stigar med lite kuperat då och då 6,9 mil på 2,40h. Kändes som man inte fick ut ett skit. Men det är väl så det ska kännas då da. Men det var väldigt behagligt att inte hela tiden jaga tid, eller cykla sig genomsvettig, och flåsa som en gris. Men får nog kanske förlänga det passet till 3,5h nästa gång. Ska bli intressant att se om man blir uthålligare av det här :-) Tänkte lägga in ett lågintensivt pass i veckan nu undet höst, vinter och vår iaf :-)

Lågpuls träning
NLC sa:
Vad var gubbtempo nu igen? #förvirrad

Så fort man kan oavsett längd.

Låt mig ge ett exempel:
Jag har bestämt mig för hårda intervall
Totalt motiverad
Första intervallet går bra
Så bra att jag tänker "shit vilken bra form jag är i, jag går för rekordet istället"
Alternativt att jag bestämt mig för distanspass/lågpulspass, men "det känns så bra så jag går för rekordet istället"
Resten av rundan blir då gubbtempo, inte intervallhårt, inte distansmys. Detta oavsett om rundan är 3 eller 10 mil.

Sista sommarrundan i år hade jag bestämt mig, detta skall bli ett hårt intervallpass, måste ju köra iaf ett intervallpass i år. Det höll en kilometer: "Ok, jag kör gubbrundor - so what, solen skiner, fåglarna kvittrar, fälten försvinner in i soldiset, doften av sommar pulserar genom kroppen, jag går för rekordet" tänkte jag för mig själv.

Lågpuls träning
Värsta är ju att man ska fan ha bra starkt ego om man tränar poraliserat. På strava är kompisarna ute o kör snabbt o hårt jämt och man vill väl inte va sämre ? Nytt snittrekord varje gång verkar vara målet i hjärnan Fast man egentligen vet bättre. Då är det perfekt att ha sin hjälte Degenkolb som är ute o myser kring 27 km h zon 1 zon 2 nästan varje dag. För visst borde egot klara att vara lite långsammare än en pari Robaix vinnare? ?

Lågpuls träning
Gjorde allt i min makt för att försöka att hålla nere pulsen och försöka cykla i prat tempo under hela mogonens distanspass på 10 mil. Tycker jag lyckades bättre den här gången än förra. Det tar sig?

Bilagor

• 636109987919649209.jpg
    636109987919649209.jpg
    37.5 KB · Besök: 22
Tillbaka
Topp