Lämplig behandling av cykeltjuv - vad gör man?

Men nu pratar vi inte om våltäktsmän, mördare, falskmyntare och myterister. Nu pratar vi om cykeltjuvar.

LinusH skrev:
-------------------------------------------------------

> Visar på otroligt dåligt omdöme.

Hade någon av oss menat att man skulle stena eller hugga händer av cykeltjuvar eller spetsa dem på glödeta ekrar genom njurarna, så hade ditt inlägg verkligen varit varit väl motiverat och ett prov på heroiskt civilkurrage. Folk som stympar och torterar brukar ju vara farliga.

Jag trodde faktiskt att ditt första inlägg med den roliga utstuderade förmätna självgoda tonen var ett ironiskt skämt. Att du anlade den löjliga tonen, som en parodi på någon fjantig brorduktigtyp, för att roa oss. Nu inser jag att du har begränsade fattningsgåvor. Det är bara att beklaga!

Senast redigerad av en moderator:
LinusH skrev:
>
> Det man gör är att man ringer polisen, håller
> kvar tjuven på platsen (om man klarar det) och
> ser till att han blir haffad, det är vad man
> gör.

Nej, man ser till att man får Hollywoodmaffian på sin sida, sedan kommer det nya beställningslagar som gör att Hollywoodmaffians advokater har rätt att göra husransakan hos misstänkta cykeltjuvars alla släktingar för att sedan mäta ut allt släkten har i sin ägo.

TBone skrev:
> Nej, man ser till att man får Hollywoodmaffian
> på sin sida, sedan kommer det nya
> beställningslagar som gör att Hollywoodmaffians
> advokater har rätt att göra husransakan hos
> misstänkta cykeltjuvars alla släktingar för att
> sedan mäta ut allt släkten har i sin ägo.

Men, nåt sånt skulle väl ändå inte hända i sverige va? ;)

Ja då får jag nog räknas in i gruppen för tråkduktiga med begränsade fattningsgåvor för jag såg faktiskt inte att inläggen var ironiskt menade... nu i efterhand kan jag iofs se att många av inläggen var det. :-(

Får väl försöka bjuda på två passande straff:
- Tvätta cykeln i ett halvår (förhoppningsvis försökte han sno hojjen på hösten så tvättningen blir under vinterhalvåret)
- Sköta servicen, langningen av vätska mm på nästkommande säsongs lopp

Man borde slå alla på käften som inte förstår ironi, men jag har precis varit hos tandläkaren.

Om man inför IPRED-lagen, innebär det då att man kan starta en stiftelse som jobbar för alla som har blivit av med en cykel och begära ut uppgifter från misstänkta cykeltjuvar på Blocket?

Tillbaka
Topp