Landsvägs-VM i Yorkshire, 22-29 september 2019

Blev tillslut en segermarginal med 1 min 32 sek för Dygert mot van der Breggen. Imponerande!
Nordén slutade på en 14-16 plats(sändningen slutade utan att visa mer än topp 10 resultaten). SOK hade satt en åttonde plats som krav för att kvala till OS.

Belgiskt, slovenskt eller australiensiskt överst på pallen idag? Eller blir det någon annan, t.ex. en dansk?

Merida:
Screenshot2019-09-25at16.30.24.png

Han har även en ny modell av Rudy Project-hjälm som verkar heta "Kask".

Ok, förstod det som att han ragequittade i somras för att han inte fått rätt material från Merida, detaljer som hjälm, dräkt och cykel. Då kanske de i alla fall fått ordning på cykeln?

Juniorerna kör linje just nu. Inte en svensk i sikte.
Går att se på tyska Eurosport om man har en Astra-parabol på taket.

Lite kaxigt att attackera med mer än tio mil kvar.

Är det körning för AvB eller finns det någon tanke att gå solo hela vägen till mål?

Van Vleuten ska nog vara väldigt glad att van der Breggen sitter i gruppen bakom. Mördar rätt effektivt alla försök till ordnad jakt.

GoranS sa:
Van Vleuten ska nog vara väldigt glad att van der Breggen sitter i gruppen bakom. Mördar rätt effektivt alla försök till ordnad jakt.
Tur vet jag inte. Var nog en del av taktiken. Fast van der Breggen visade ju sig förvånansvärt svag. Trodde hon skulle kunna ta alla attacker. Nu kan det kanske bli lite spännande ändå.

För övrigt imponerande av Emilia att sitta med i klungan så långt efter hennes skadesäsong.

Mats65 sa:
GoranS sa:
Tur vet jag inte. Var nog en del av taktiken. Fast van der Breggen visade ju sig förvånansvärt svag. Trodde hon skulle kunna ta alla attacker. Nu kan det kanske bli lite spännande ändå.

För övrigt imponerande av Emilia att sitta med i klungan så långt efter hennes skadesäsong.
Hm, ser inte att jag skrivit något om tur. Utan hennes närvaro i gruppen tror jag de hade haft betydligt större chans att få till ett fungerande samarbete där de verkligen körde för att ta ikapp van Vleuten.

I fjol stack van der Breggen väl rätt tidigt och i år går van Vleuten ännu tidigare. Är det så att första holländska som sticker iväg och får lucka tar VM!?

Håller med om att vdB är mindre stark än väntat.

Senast ändrad:
GoranS sa:
Mats65 sa:
GoranS sa:

Hm, ser inte att jag skrivit något om tur. Utan hennes närvaro i gruppen tror jag de hade haft betydligt större chans att få till ett fungerande samarbete där de verkligen körde för att ta ikapp van Vleuten.

I fjol stack van der Breggen väl rätt tidigt och i år går van Vleuten ännu tidigare. Är det så att första holländska som sticker iväg och får lucka tar VM!?

Håller med om att vdB är mindre stark än väntat.
Ok, jag feltolkade det du skrev om att hon skulle vara glad. Hursomhelst är det ju en del av taktiken. Van Vleuten hade knappast fortsatt sin utbrytning om det inte satt en stark holländska i gruppen bakom. För som du skriver så hade de andra nog kört lite hårdare då. Frågan är ifall de hade klarat att köra ikapp ändå. Van Vleuten verkar ju vara urstark.

Satan vad jag grämer mig för att i te kunna se loppet live i morgon. Är på resande fot.
Sagan kanske. Eller MvdP

zodah sa:
Satan vad jag grämer mig för att i te kunna se loppet live i morgon. Är på resande fot.
Sagan kanske. Eller MvdP
+1
Sitter först på flyg och sedan på buss. Framme vid hotellet ca 13.30, så kommer väl lagom missa målgången :-(

Tillbaka
Topp