Långa Lugnet

Långa Lugnet
höjdkurvan finns i mitt polarprogram men jag vet inte hur jag får in det här tyvärr.
hursomhelst, den är under produktion och kommer inom kort upp på hemsidan.
1600 m totalt blir det hursomhelst.

Långa Lugnet
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Mosbricka? Wohoo!!!

Ja, men bara om du kör Långa Lugnet efter målgång - det kallar jag utmaning ;)

Långa Lugnet
Nu när man äntligen sluppit moset i Borensberg så återuppstår den i Falun*suck*
Blir till och ta med egen proteino kolhydratdrink=)

Senast redigerad av en moderator:
Långa Lugnet
Kaijan skrev:
> Nu när man äntligen sluppit moset i Borensberg så
> återuppstår den i Falun*suck*
> Blir till och ta med egen proteino
> kolhydratdrink=)

Vi får se till att lifta med nån så man slipper köra hem. Kall falukorv och pilsner efter mål kanske?
Johan, ska du köra? *hrkl*

Långa Lugnet
Satt o studerade PM:et och kom fram till punkten om tidsbegränsningen att man skall gett sig ut på sista slingan senast 16.00 annars får man ej fortsätta. Detta innebär att du skall köra 96 km på 6h = 16 km/h i snitt, inga större problem för de flesta men om man råkar ut för någe trubbel på banan så har man ju inte överdrivet med tid att spela på och dessutom kan man ju fundera hur det är för de som kör motionsklass som startar 10.10? Detta kommer kanske och ändras när vi väl är på startlinjen men det var bara en liten notering från min sida.

Långa Lugnet
Kaijan, hur är formen? Jag fick ont i halsen efter Rudan. I morse försökte jag dra på lite på väg till jobbet, det bara svartnade för ögonen. Kände mig tröttare än efter målgången i Rudan :( Man kanske måste chocka kroppen med ett svinjobbigt svettopass för att komma igång till Lugnet? Nån som känner igen symptomen och vet hur man kommer igång?

Långa Lugnet
Kaijan skrev:
> Sorry för trådkapning

Det handlar ju om Långa Lugnet! Och förberedelser inför rejset.
Jag ska nog ta det lugnt och köra ett par hårdpass, sen bara rulla framemot nästa helg.

Långa Lugnet
Kaijan skrev:
> Det är ju bara 75 km du har cyklat efter 2 slingor
>
>
>
>
> 0 dag kvar!!Äntligen!!!
> Det här musiken snurrar i min dator nu

Så såg väl banan ut från början men så länge bankartan stämmer så är det ju 96 km efter 2 slingor men det är väl säkert så att tidsbegränsningen är beräknad utifrån originalsträckningen och sedan har de glömt att ändra ;)

Långa Lugnet
Jag har också varit helt däckad den här veckan. Det känns som man har astma när man hojar till jobbet. Och benen blir bara tröttare för varje dag. Sista gången jag köper ful-epo på nätet..
/Johan

Långa Lugnet
Hmmm... svälv ska man på bröllop... annars hadde jag garanterat åkt hem till mamma å pappa och kollat in detta mkt intressanta lopp. Sträckningen går ju genom vackra Sundborn och allt...

/ Dalmas

Långa Lugnet
Efteranmälan
Kan ske mot en extra avgift om 175 kr under fredagen den 12 augusti kl. 16-21 eller under lördagen den 13 augusti kl. 8-9, tävlingsdagen.

//Jekyll

Långa Lugnet
Hur är skicket på banan? Antar att det har regnat en hel del där med (och ska fortsätta göra så under den här veckan också, naturligtvis)

Långa Lugnet
Finns det måntro någon som har koll på antalet höjdmeter på den nya banan.

Kan man hoppas på en bit över 2000 meter eller??

Långa Lugnet
västen västensson skrev:
> höjdkurvan finns i mitt polarprogram men jag vet
> inte hur jag får in det här tyvärr.
> hursomhelst, den är under produktion och kommer
> inom kort upp på hemsidan.
> 1600 m totalt blir det hursomhelst.
>

//Jekyll

Långa Lugnet
Kan ingen göra om excel filen till pdf för oss med "bara" Adobe Reader.
Trodde att pdf var standard worldwide :)

//Jekyll

Långa Lugnet
Jag står i 5:2.
Det märkliga är ju att tjejeliten startar efter .
men förhoppningsvis är det grusväg eller asfalt en bit.
Annars så kanske brudarna hamnar i kön bakom folk som ej är så tekniskt kunniga i skogen

Långa Lugnet
Jäkla konstigt med startfållorna... i PM:et står fortfarande:

Fålla 1. Regerande VM och OS-mästare samt ledaren i World Cup, herrar och damer.
Fålla 2. Platserna 2-50 i World Cup, Herrar
Fålla 3. Platserna 2-50 i World Cup, Damer
Fålla 4. Övriga med World Cup poäng, Herrar
Fålla 5. Övriga med World Cup poäng, Damer
Fålla 6. Platserna 1-50 i Långloppscupen, Herrar
Fålla 7. Platserna 1-50 i Långloppscupen, Damer
Fälla 8. Övriga herrar och damer i tävlingsklass.
Fålla 9. Motionsklass Långa Lugnet, herr och dam.

men kollar man i excelfilen så kommer dameliten i grupp 7.... weird.

Långa Lugnet
Kaijan skrev:
> JLarsson<Kolla i nyhetsarkivet så hittar du
> denna

Tack.

Oh, sheit. Vilket mayhem det kommer att bli. Lots of unhappy ladies to say the least.

Långa Lugnet
Vet inte om det är så taskigt igentligen,

det blir ju lika vilkor för dom alla och inte som annars när vissa kan ta fördel av herrarna med drag hjälp och vissa bli hindrade, nu är ju förutsättningarna lika och kan tävla mot varandra utan störning.

Kan ju bli lite störning när dom kommer ikapp herrarna men då borde fältet vara ganska utdraget så det blir ganska lätt att komma om.

Långa Lugnet
mankis skrev:
> Vet inte om det är så taskigt igentligen,
>
> det blir ju lika vilkor för dom alla och inte som
> annars när vissa kan ta fördel av herrarna med
> drag hjälp och vissa bli hindrade, nu är ju
> förutsättningarna lika och kan tävla mot varandra
> utan störning.
>
> Kan ju bli lite störning när dom kommer ikapp
> herrarna men då borde fältet vara ganska utdraget
> så det blir ganska lätt att komma om.
>
> Live to ride.
Om det inte är singletrack i skogen med lite sten när folk stannar cyklar och går=)

Långa Lugnet
Första skogspartiet är utför, likaså andra. Så stanna och gå blir inte aktuellt i början. Sen kommer en fiiin backe där damerna kan passera långsammare herrar.
Sen mer utför på stig. WROOOM!

Långa Lugnet
Undrar vilken tid man kan beräknas rulla in på? 3.05 på lidaloopen 65km(helt slutkörd)..fan börjar få ångest 10.5mil!
Äta pasta och sova och vila högerhanden fram till loppet..

Långa Lugnet
Verkar inte som om de vill ha några deltagare på Lugna Turen. Hade eventuellt tänkt att åka men känner att det finns en gräns för vad det får kosta. 570 kr om jag vill cykla till Sundborn och tillbaka 35 km. Inte rekryterar man nya mtb cyklister med den prissättningen. Får bli ett träningspass under lördagen istället!(vet att det hade varit betydligt billigare om jag anmält mig för en månad sedan men ändå)

Långa Lugnet
Har för mig att jag läst att man tror på en segrartid på 3:30 på Långa Lugnet. Skulle vara inbtressant att höra om Öjer tror att det håller trots allt regn?

Tillbaka
Topp