Långärmad sommar-jersey för solskydd

mofaza

Medlem
Hej cykel-vänner!
Jag ska ut och cykla i Balkan i sommar och behöver något som skyddar min pigment-fria hud under resan. Var kan jag köpa en tunn, ljus, långärmad cykel tröja som kan skydda mig maximalt under cyklingen?
Jag behöver alltså inte värmen utan endast själva UV-skyddet.

Något likt dessa:
http://www.performancebike.com/bike...1&cm_mmc=AVT-_-Affiliate-_-33127-_-Affil_Item

http://www.boure.com/8605WH.html'

https://www.sunandski.com/p/7774021440315/gore-men-s-oxygen-full-zip-long-sleeve-cycling-jer

Alla tips mottages varmt (hehe)!
/Elias

Senast ändrad:
Motocross tröja kanske? Typ biltema för 150 spänn tror jag. Har en själv som jag brukar ha på sommaren och är nöjd.

Vilken långärmad funktionströja som helst borde funka? Ska du cykla såpass långt behöver du kanske inte ryggfickor heller utan har grejerna på andra ställen på cykeln?

Vanliga craft-underställ är en annan idé.

Köpte en tunn Sportful på Cykelcity i Stockholm för något år sedan. Tycker den är riktigt bra. Bättre än sleeves.

Jag använder Helly Hansen tröja med UV-block 50+ som har fungerat bra för mig i temperaturer uppåt 45 grader. Jag hittade den dock inte på nätet vid en snabb sökning. Dock saknar den ryggfickor.

Jag tycker Houdini Liquid Skin är riktigt bra! Kostar en del, men väldigt bra kvalitet. Jag har en tröja som är inne på sitt åttonde år nu, men fortfarande hel och fräsch. Nackdelen är att den inte har några fickor.

Finns på rea hos addnature om du är S eller XL :-)

Gå med i CFBC o häng på deras drive ang "team" tröja.
Min nu tre år gamla röda CFBC-Jersey funkade hur bra som helst på cykeläventyren jag roade mig med i 30-gradiga Les Arc's förrförra sommaren :)

Väcker denna tråd (valde denna för den är en av de äldre, men det finns fler, samtliga urspårade) då jag till sist hittat en sommartröja, med långa ärmar och ryggfickor.

Det finns flera trådar på ämnet, både här och på diverse grupper.
Och det slutar alltid på samma sätt:
- Hej vet någon om en långärmad sommartröja med ryggfickor?
Svaren:

- Derp. Du kan ha armvärmare. Derp
- Jag hade inte vilat ha en sån tröja. derp.
- På sommaren är det varmt.. derp.

När någon av alla de som försökt hitta en sådan tröja påpekar att de skiter i vad andra vill och inte vill ha. De letar efter en sommartröja, med långa ärmar och ryggfickor. Inget annat, bara det.
Då bukar det komma ett självsäkert svar i still med:
- Ja men köp det då, (Insert vallfritt företag) säljer flera.. googla..

Det är alltid skitsnack. För det finns inte alls där de hävdar.

Så en dag när sommaren redan är slut och behovet inte finns, så klickade jag på den där reklamen för skojiga retro-tröjor som dyker upp dagligen i diverse flöden. De ser festliga ut men är ju bara skräp från Ali-express. Trots det så klickade jag mig in och kollade på de olika trycken. Och då såg jag.. av alla jäkla ställen så har de tunna fina sommartröjor med långa ärmar och ryggfickor!

Instant buy!

Nu när jag fått hem den efter typ 2 veckors resa från Kina kan jag säga att den luktar miljögift, lär gå sönder relativt snabbt och passformen är ok men inte mer. MEN det är ju för fan en SOMMARTRÖJA MED LÅNGA ÄRMAR OCH RYGGFICKOR!!! så jag ska beställa tre till :)

unnamed-6.webp

PS. En självsäker rekommendation för en svindyr tröja kom här på Happyride och jag chansade. När den kom hem var det såklart ingen sommartröja. Men nu när det blivit kallare är det min favorittröja och kvalitén är absolut top notch. Så det ledde i vart fall till något bra. Tror märket på den är Siroko.

Väcker denna tråd (valde denna för den är en av de äldre, men det finns fler, samtliga urspårade) då jag till sist hittat en sommartröja, med långa ärmar och ryggfickor.

Det finns flera trådar på ämnet, både här och på diverse grupper.
Och det slutar alltid på samma sätt:
- Hej vet någon om en långärmad sommartröja med ryggfickor?
Svaren:

- Derp. Du kan ha armvärmare. Derp
- Jag hade inte vilat ha en sån tröja. derp.
- På sommaren är det varmt.. derp.

När någon av alla de som försökt hitta en sådan tröja påpekar att de skiter i vad andra vill och inte vill ha. De letar efter en sommartröja, med långa ärmar och ryggfickor. Inget annat, bara det.
Då bukar det komma ett självsäkert svar i still med:
- Ja men köp det då, (Insert vallfritt företag) säljer flera.. googla..

Det är alltid skitsnack. För det finns inte alls där de hävdar.

Kan tyvärr inte hänvisa till något ställe där liknande tröjor säljs idag, men jag har en 8848 tröja som motsvarar precis ditt önskemål. Den är av bra kvalitet. Oftast verkar långarmade tröjor (förutom för MTB) vara tänkta att även värma lite.

Jag har ett gäng olika varianter av deras tröjor. Visserligen köpt för 2-3 år sedan men har inte haft några problem
Jag har också ett antal olika tröjor o.d. från dem. Har inte haft några som helst problem med leveranser, men har inte behövt göra några returer. Har kört med samma storlekar som på andra plagg.
Den enda lvg-jersen jag har är ganska tjock, men jag har också en baselayer tshirt som är tunn (inte en mesh-base).
Deras långärmade sommartröjor *ser* ut att vara ordentligt tunna, men jag har som sagt ingen själv.

Tillbaka
Topp