Långlopp utomlands kring maj eller så

KungJulian

Aktiv medlem
I år blev det Mörksuggejakten, Fjällturen och Cykelvasan. Kul som vanligt. Men det vore skoj att testa nåt lopp utanför Svea rike, att ta en långhelg och åka ner och köra ett lopp och må bra nånstans i Tyskland, Italien, Frankrike. Helst ska det ligga i maj tror jag, innan sommarhetsen börjat på hemmafronten och då solen värmer på ett behagligt sätt. Själv kom jag in i cykelträsket för bara några år sedan och har inte mkt till koll på mtb-lopp i Europa, men måhända finns det egna eller andras erfarenheter här som kan delas? Tips mottages tacksamt!

Jag har kört Four Peaks i Österrike, fyra dagars etapplopp. Ligger i juni så lite fel tid egentligen för dig. Ny sträckning varje år med ett välorganiserat lopp med riktiga berg. Mycket grusväg men också häftiga stigar utför.

Beskidy Trophy i Polen har jag hört ska vara bra. Kolla med Fulkinesen här på forumet, han har kört det två år i rad.

Beskidy MTB Trophy tidigare på året och Sudety MTB Challenge på sommaren. Om du älskar väldigt tekniskt, svåra utförslöpor, feta, långa grusvägar uppför.. och att 2-3 v efter sådana här lopp komma i finfin form.

dileno sa:
Om du älskar väldigt tekniskt, svåra utförslöpor, feta, långa grusvägar uppför.. och att 2-3 v efter sådana här lopp komma i finfin form.

Nja, väldigt tekniskt är inte riktigt min grej, det är inte för inte jag åker långlopp istället för enduro-race. Fyradagars, som Four peaks, är inte heller det jag söker. Tror jag. I min uppmålade bild ser jag mig vara på plats nån dag för, sen ett trevligt endagarslopp och så tar jag igen mig med kall pilsner och god mat i en dag eller två innan färden går tillbaka till gamla Svea. Men för all del, bom bedimedim, jag kan ha fel. Kanske är ett flerdagars som är grejen.

Tillbaka
Topp