Långloppscupen!

Långloppscupen!
Ska också försöka köra hela. Hur gör man, anmäler man sig till de olika tävlingarna en efter en, eller kan man anmäla sig till cupen direkt?
/Johan

Långloppscupen!
Lida Loop för mig, man e ju nybörjare och vill känna efter lite. Ska däremot vara med i ca åtta tävlingar nästa år, en långlopp (Lida), en 24-timmars med bl.a fredde75 i laget och några andra.

Långloppscupen!
Lite sugen på Mörksuggejakten, vi får väl se.

Körde alla utom BST '01 och alla '03. Några strölopp här och där emellan men har tröttnat på grusvägsjagandet. Tellus Sömnlös i Rudan är ett riktigt lopp ;)

Man anmäler sig till var lopp induviduellt.

Sämst av Långloppen var MTB Vättern, i vart fall 2003 och reklambroschyren för i år lovade ingen bättring. Tung och tråkig bana samt dyrast anmälningsavgift (FMT undanräknad numer)...

Långloppscupen!
bigmollo Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska också försöka köra hela. Hur gör man, anmäler
> man sig till de olika tävlingarna en efter en,
> eller kan man anmäla sig till cupen direkt?
> /Johan

till tävlingarna, själva cupen har inget med varje enskild tävling att göra utan är bara sammanslagning så att säga (i stora drag)

Långloppscupen!
Bergman Skrev:
> Hejsan!
> Har planer på detta. Har du kört det tidigare
> eller är det första gången?

Det blir första gången som man provar på något sånt här!
Får se vilka man kör.Man vill ju inte åka hur långt som helst till en tävling!

/Fredde

Långloppscupen!
Jag tänker prova på en 24 timmarstävling i Danmark http://hmtbk.dk/24t/.
Körde Kolmårdsbiken för första gången i år och den ska jag försöka hinna med nästa år.
Ränneslätturen är också rolig men den krockar med en multisporttävling. Sömnlös 2005 är självklar!

Körde också Långa Lugnet för första gången i år och den banan gillar jag, ska nog dit igen. Speciellt nu när det blir världscuptävling ;-)

LidaLoop kan man bara inte missa om man bor i närheten, det finns ju fina stigar runt Lida så den blir nog rolig.

Kanske inte så många tävlingar ur långloppscupen men det är ju långlopp.

/Calvin

Långloppscupen!
Norrlänning som man är så är man inte såå hemma på de södra regionerna av sverige...var håller alla tävlingarna hus nånstans? Långa Lugnet säger sig själv...men de övriga då?

Långloppscupen!
12-15 st långlopp planerar jag att köra nästa år.

Bockstensturen-Varberg
Kjells Tur-Karlskoga
LidaLoop-Stockholm
MTB vättern-Motala
Mörksuggejakten-Rättvik
Långa Lugnet-Falun
Finnmarksturen-Ludvika

kolmårdsbiken ?
rennäslättsturen
snapphaneturen ?
08XC
Bikers best mtb-marathon danmark
WC. St Wendel ?
WM. Lillehammer marathon
Säfsen mtb weekend

nåt jag glömt?

Senast redigerad av en moderator:
Långloppscupen!
Bockstensturen är spikad, varje år, oavsett väder. :-) Mer än så blir det inte, resten blir Happy cykling och annat kul.

/Leo

Långloppscupen!
Bergholm Skrev:
> Norrlänning som man är så är man inte såå hemma på
> de södra regionerna av sverige...var håller alla
> tävlingarna hus nånstans? Långa Lugnet säger sig
> själv...men de övriga då?

http://www.langloppscupen.com/news.asp?menuID=3&newsID=59
Bockstensturen-Varberg
Kjells Tur-Karlskoga
LidaLoop-Stockholm
MTB vättern-Motala
Mörksuggejakten-Rättvik
Långa Lugnet-Falun
Finnmarksturen-Ludvika

Senast ändrad:
Långloppscupen!
MTB-Vättern - Borensberg (mittimellan Linköping och Motala)

Förstår inte allt gnäll på MTB-Vättern, Mörksuggejakten är ju inte särskillt spännande den heller! MTB-Vättern har ju varit lite träskmark några gånger men med tanke på det monsunregn som kom helgen innan årets upplaga så var det ett under att det ens gick att genomföra. De som körde kan dock intyga att banan var i finfint skick, ett under som sagt. Dyrt är det hursomhelst, men det är Vätternrundan också och där är det ingen som gnäller.

Långloppscupen!
För min del blir det enbart Ränneslättsturen. Det är en trevlig liten runda. Funderade även på att försöka slå min egen tid på Bockstensturen men jag tror att jag hoppar över det. Mer än så blir det, möjligtvis om någon skulle råka övertala mig till Sömnlös...

Långloppscupen!
Tänker köra några av LL tävlingarna. Kommer ändå kajka runt för att marknadsföra Sömnlös och lite annat. Är man ändå där så är det ju dumt att inte köra. BST vore kul. MSJ är rolig, så den kommer med.

Lida Loop är given, inget snack om saken. Och så skall jag tävla med Calvin och några till :) i SRAM 24t i Danmark. I år tänker jag inte cykla Sömnlös, det räcker med att arrangera. (aouch, det där var inte bra att säga offentligt). Troligen inte... Eller kanske inte... Vill, men det går nog inte...

Keps Cup (skall bli kul att se vad dom gör med CX tävlingarna), Kringelloppet och SSSM05 är andra som ligger högt på min radar.

Långloppscupen!
Micke S:

Några bra länkar till: Bikers best mtb-marathon danmark och: WM. Lillehammer marathon?

Vad gäller för VM, måste man kvala in på nåt sätt?

Långloppscupen!
JoJo Skrev:
> Micke S:
>
> Några bra länkar till: Bikers best mtb-marathon
> danmark och: WM. Lillehammer marathon?
>
> Vad gäller för VM, måste man kvala in på nåt sätt?

Bikers best:http://www.mtbmarathon.dk/

Långloppscupen!
Är det någon som från Stockholm som vill ha en tävlingspartner att åka runt med så säg till. Jag hade tänkt att köra Långloppscupen (har inte bestämt vilka lopp än) samt Ränneslättsturen för att den är så kul.

Långloppscupen!
Lida Loop, är det en ny tävling? Den har jag aldrig hört talas om. Det är ju kul med ännu ett långlopp nära Stockholm. 08XC är för dyr, tycker jag, jag begriper inte hur man motiverar det priset.

Långloppscupen!
Jag ska köra hela LL-cupen, och troligtvis några andra långlopp också.

Långa Lugnet blir en utmaning i år då segrartiden på en WC ska ligga på 4 timmar.

Långloppscupen!
Öijer, en fråga om LL, jag läste någonstans att Långa Lugnet och LL världscupen kommer att köras som två olika tävlingar med en vecka imellan...för att Långa skulle få behålla sin bansträckning... jag antar att de inte stämmer då?

Långloppscupen!
Jag har inte hört allt på slutet om tävlingen.
Men sist jag hörde något så skulle Långa Lugnet och världscupen vara en och samma tävling.
Motionärer startar med världseliten alltså. På samma bana.

Men det är långt till augusti. Vi får se vad som händer.

Långloppscupen!
Jag tycker att Långa Lugnet var tillräckligt jobbig i somras, hur sjutton ska det bli nästa år då?
Får hoppas att vi slipper ha det lika varmt då.

Långloppscupen!
MattiasE Skrev:
> vad heter tävlingen som går i småland,eksjö?
> den är bra.

Det är Ränneslättsturen. <http://www.eksjo.se/eksjock/>

Edit: rättade till länken

Långloppscupen!
Bobster: LidaLoop ville väl mer än 08XC. Fast i Stockholm finns det utrymme för betydligt fler än långlopp så jag ser fram emot när nästa lopp kommer.

Långloppscupen!
bobster Skrev:
> Varför är det en ny tävling, och inte 08XC som ska
> ingå i långloppscupen? Det finns ju redan ett
> långlopp i stockholmsregionen.

De vill väl ha FMT som avslutning å då passar inte 08:an bättre.
Tror att Lidaloop blir en höjdare.Deras hemsida är redan bättre än 08:ans någonsin varit

Långloppscupen!
Min plan är att köra:

Kolmårdsbiken
Lida Loop
Långa Lugnet
FMT

Kanske även 08XC

Lida Loop har jag stora förhoppningar på. Som Sthlm:are och förälder gillar jag att det är nära och tycker att bansträckningen verkar ypperlig eftersom den innebär att min fru och dotter kommer att kunna följa tävligen utan att trassla med transporter. ÄNTLIGEN publikstöd ;-)

/C

Långloppscupen!
Jag hade tänkt att köra en del långlopp men jag har inte riktigt bestämt mig för vilka .. förhoppningsvis ganska många iallafall.

Just nu är formen hopplöst försvunnen, men det är ju långt tills dess :-)

Jag vill gärna ha tävlingspartner ... åker gärna runt tillsammans om det är flera som åker från Stockholm.

//Malin

Långloppscupen!
Målsättningen är att köra samtliga tävlingar i ll-cupen. Tyvärr handlar det om ganska mycket pengar, framförallt om man tar hänsyn till boende och resa. Jag kommer garanterat att köra BST, MTB vättern, Mörksuggejakten, Långa Lugnet och Finnmarksturen. Jag vill få med även Kjell's Tur och Lida Loop, men "tvingas" jag stryka så är det dem, och Lida Loop i första hand, som stryks.

Långloppscupen!
Min plan är att köra:

Lida Loop
MTB-Vättern
08XC

Allt beroende på hur mycket förberedelser man hinner med. Motivationen och cykelsuget blir starkare dag för dag...

/Ekis

Långloppscupen!
Mina planer:
Snö(g)loppet
Kepscup
Hedeby maxpuls
Kringelloppet
Kjells tur
Kolmårdsbiken
ev Vr
Lidaloop
Mtb-Vättern
Msj
Sömnlös
Långa Lugnet
Fmt
08
Sen kanske det blir något av Fredrikshovs motionslopp på Lvgcykeln

Långloppscupen!
Planen är full LL-CUP!
Dessutom om motivationen finns: 08XC + Säfsen MTB Weekend.
Får se om man är sugen redan 15:e januari, isåfall blir det premiär på SnöGloppet.

Långloppscupen!
Med rädsla för att låta väldigt småländsk så tänkte jag bokstavligen bo i bilen om jag får tag på en om jag åker LL cupen. Boende brukar bli dyrt och särskillt om man ska åka land och rike runt. Så kanske reducera kostnaden genom att sova i bilen?! Låter kanske sjukt men hallå är man studerande så är man =O)

Jag har ju säkert någon att träna med i Varberg och jag vet inte om någon från Varberg ska åka. Men jag hoppas jag träffar någon från Happy där....ehum hur det nu ska gå till. Alltid iaf kul att träffa folk med gemensamt intresse =O) Ursäkta låter detta som en kontaktannons?!!

Långloppscupen!
Med rätt bil funkar det att sussa i den. Sov i min Camry sedan på Sömnlös i Rudan, funkade tills Mattias L bestämde sig för att snacka i mobilen strax utanför exakt hur länge som helst! LOL!

Har förmånen att bo i Ludvika med en syster i Örebro så alla utom BST har varit inom 1h från "hemma", där har det varit Ullareds camping de två år vi kört.

Långloppscupen!
TnT: Det där är en grej som vi tagit till oss. Tänker tipsa nästa år om att man sätter ut en skylt när man sover så andra vet att det finns folk där.

Exakt hur länge som helst... Jaja, nu skall vi inte överdriva :)

Långloppscupen!
Mattias L Skrev:
> TnT: Det där är en grej som vi tagit till oss.
> Tänker tipsa nästa år om att man sätter ut en
> skylt när man sover så andra vet att det finns
> folk där.

Det var ingen fara och jag beskyller bara mig själv, det finns en tältplats av en anledning... Nästa år tänker jag dessutom tjata till mig en plats för husvagnen :)

> Exakt hur länge som helst... Jaja, nu skall vi
> inte överdriva :)

Länge i vart fall, ytterligare uppdimensionerat av mitt suggestiva trötthetstillstånd...

Tillbaka
Topp