Långloppstur i Hellas

Långloppstur i Hellas
Men bruse då.... Har du inte läst första inlägget? ; )

"Eftersom det är några som har frågat efter spår i Hellas och Nacka som inte är allt för stök&bökiga, så jag tänkte att jag kunde visa några av mina långloppsträningsslingor. "

Stök förpassas till 19-turen ; )

Långloppstur i Hellas
Stampe skrev:
-------------------------------------------------------
> Men bruse då.... Har du inte läst första inlägget?
> ; )
>
> "Eftersom det är några som har frågat efter spår i
> Hellas och Nacka som inte är allt för
> stök&bökiga, så jag tänkte att jag kunde visa
> några av mina långloppsträningsslingor. "
>
> Stök förpassas till 19-turen ; )

Men vicka krav du ställer på mig!

Långloppstur i Hellas
Är det någon som kan ge tipps om var man kan bli fri bilen vid Hammarby backen utan att riskera böter? Och hur hittar man dit? Tror att det kan bli ett spännande projekt för oss att ro i land utan hjälp. :-)

Mvh NoOne

Långloppstur i Hellas
En del brukar parkera nedanför den röda stugan. Annars så är det gratis att parkera efter 17.00 utanför DinBil. Eller så kan du ställa dig på grusparkeringen vid den stora rondellen, kostar 6:- i timmen fram till 19.00.

Långloppstur i Hellas
Den röda stugan? Dinbil? Stora rondellen? *harkel* Jag är från landet. Och jag kan inte minnas att jag varit just i Hammarby någonsin. Men nu har jag i alla fall riktmärken. :-)

Ser ni ett par vilsna cyklister i märkliga kretioner, ge er gärna till känna.

NoOne

Långloppstur i Hellas
Imorrn blire köra. Vi har inhandlat dyra energybars och nu när vi kom hem så läste jag om hemlagade bars som bir betydligt billigare...men men. Det får bli nästa gång. Vi ses imorrn! Om vi hittar, Oskar (NoOne) är väldigt tveksam. Jag tror att det löser sig typ...

Långloppstur i Hellas
Äsch, lita inte på Johan! Han ska hellre till Göteborg på Iron Maiden än cykla med mig i Rudan. Sådana personer är helt opolitliga, om ni frågar mig. Fråga bara.

Långloppstur i Hellas
Johan A skrev:
> Äsch, Bruse e bara avundsjuk för att Carl Jularbo
> inte spelar live längre.

Men skärpning! Det är Ernst Rolf jag saknar.

Långloppstur i Hellas
Måste tyvärr vika mig. Bakdämparen är fortfarande på
service:-((( Jag väntar fortfarande otåligt scratch, scratch ...
Hoppas solen skiner på er imorgon för det blir nog en
fin tur. Suck vad är väl en tur i Hellas ...
/Jerry

Jerry skrev:
> Jag är på!
> /Jerry
> x--- s--- fs+++ M+++ Mt++ Mu+++ H+++ S+++ ww----
> V++++ Bk+ Bo+ Ps-:+ Pa+ Pt++
> ----------------
> Time ... enough!
> "Proud sponsor of Jomper 2005"

Långloppstur i Hellas
Nu skall Bruse vara snäll mot Johan A! Han har sett till att även jag får möjlighet att sätta på mig min hårdrocks t-shirt i Göteborg på lördag!

Är evigt tacksam, jag får väl se till att ha extra sportdryck att bjuda på som tack imorgon! : )

Långloppstur i Hellas
Med tanke på dagens värme...

Finns det någonstans i Hellas alt. längs dagens rutt som man kan fylla vattenflaskor? Har en liten camelback (1,5 l) och en flaska på ramen och är rädd för att det går mer vätska idag...

Långloppstur i Hellas
Det finns en källa med fantastiskt gott vatten, dock ligger den ganska nära Hellasgården i närheten av blåa (höghöjdsbanan?) Nån som har GPS-koordinaterna?

Stampe skrev:
> Med tanke på dagens värme...
>
> Finns det någonstans i Hellas alt. längs dagens
> rutt som man kan fylla vattenflaskor? Har en liten
> camelback (1,5 l) och en flaska på ramen och är
> rädd för att det går mer vätska idag...

Långloppstur i Hellas
Min dotter har feber nu efter allt badande och sol i värmen på fritids. Jag måste vara hemma och gråter en stilla tår om att inte kunna hänga på.

Ha det trevligt...

T.

Långloppstur i Hellas
Ingen kamera var med, tur för L8 kanske. Men här er mitt bidrag.
Tack Christer för gajdningen, även om den blev oplanerat kort...

200507066re.jpg

Långloppstur i Hellas
Flera vurpor innan vi hade passerat 2km, rena TdF hysterin alltså ;o)
Jag hoppas att det gick bra för alla och att Lottas (var det väl, pisskass på namn) växelöra fixar sig.

Långloppstur i Hellas
Ja, man får tacka för trevlig guidning på många tidigare oupptäckta stigar. I början tog vi det v ä l d i g t lugnt och gosade med myggorna. Snabbare tempo när vi splittat gruppen vid söderbysjön.

Kul var det!

Långloppstur i Hellas
Mygg, skrubbsår,trasigt växelöra och ingen kamera sicken osis! Trots detta var det en trevlig tur. Hade gärna kört lite till men jag är glad att cykeln höll hela vägen hem. Hoppas på fler guidade turer.

//Lotta

Långloppstur i Hellas
18 personer(?) och ingen kamera måste vara någon form av Happyrekord...

L8, kom ihåg att ställa tillbaka stoppskruven med det nya växelörat.

Långloppstur i Hellas
Ja, en trevlig tur, trots några vurpor. Tack för hjälpen att komma loss!!!
Avslutade min tur med ett dopp i Källtorpssjön och en härlig kall cola som mitt "serviceteam" fixat!!
Som redan sagts, hoppas även jag på fler guidade turer!!

Långloppstur i Hellas
En riktigt allt-händer-runda...

Måste beundra "Furirpipis" som bara garvade då du fastnade i cykeln som en skabagge på rygg, såg inte skönt ut i alla fall. Hoppas knät läker fint!
Jag och "andersb" passade på att krocka på vägen hem vid Hammarby sjöstad, dock ingen vurpa men en finfin touch med axlarna blev det. Det är det som jag alltid sagt; vägar föranleder till förvirring, det är bättre i skogen.

Tills nästa gång:
1. Plåster
2. Växelöra
3. Kamera

Tack för turen Christer och alla andra!

Långloppstur i Hellas
Ja det var en fin tur, (tack Christer) premiär i Hellas för min del. Har bara passerat på s-leden tidigare.
Hade kamera men den låg längst ner i camelbaken dådå....

/Anders

Långloppstur i Hellas
Skön tur förutom att jag fick nåt jävla utslag på armar och ben.Kliade som fan.
Googlade lite och kom fram till att det var Ansträngningsurtikaria - kolinerg urtikaria.=)

Nu har jag varit Hellas 2 gånger denna vecka och kört olika terräng båda gångerna.
Jävligt kul

Långloppstur i Hellas
Instämmer, det var en rolig tur (särskilt part 2).

Mindre roligt var det väl med punka/strul med för korta ventiler/strul med minipumpar som inte fungerar. Stort tack till dom som hjälpte mig och till alla andra som väntade. Till nästa punka är jag bättre förberedd.

Har oxå fått röda utslag de senaste turerna, på armar och ben. Misstänker att det beror på allergi (samt köttätande insekter).

/Ola

Långloppstur i Hellas
Jag har oxå fått röda utslag på armar o ben, trodde att det var bruses myggmedel som var orsaken, men det kanske det inte var.

Oj, lite spasmiska ryck i "klickfingret"

Senast redigerad av en moderator:
Långloppstur i Hellas
Mitt myggmedel skyddar bara mott mygg, bromsar och fästingar. Inte vegetation, buskar, sly, bärnnäslor osv. Ni får ta på er långbrallorna!

Långloppstur i Hellas
jag använde inget myggmedel så det kan du utesluta(även fast det skulle varit en bra ide`)
För nu kliar myggbetten.
Nästa gång får det bli MyggA på ben och armar och gärna kortare stopp

Långloppstur i Hellas
bruse skrev:
> Mitt myggmedel skyddar bara mott mygg, bromsar och
> fästingar. Inte vegetation, buskar, sly,
> bärnnäslor osv. Ni får ta på er långbrallorna!
>
> --------------------------------------------------
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

Elstängsel då?

(längs Ältasjön)

Långloppstur i Hellas
Kaijan skrev:
> Långbyxor?
> Är du galen i denna värmen?

Välj själv: märken efter vegetationen eller svettas?

Långloppstur i Hellas
Men man kanske kan stanna och sätta på sig skyddskläder när man skall igenom Vietnamterräng?

(för er som avvek efter 2,5 så "missade" ni en guidad tur genom 2 m högt gräs/sly där man inte ens såg stigen vi cyklade på... Trodde allt var ett bakhåll för Vietkong-fästingar!)

Långloppstur i Hellas
Kaijan skrev:
> Ja mina märken var ej från vegetationen då jag
> hade det på armarna åxå.Och de hade ej kontakt med
> vegetationen

Inte? Strax innan vi kom ut på Sörmlandsleden, cykla vi genom ett fd kalhygge med manshög sly. Jag fick iaf sly på både armar å ben. Flög du över? ÄVen när vi åkte på den där långa träbron fick jag vegetationkänning.

Tillbaka
Topp