Långloppstur i Hellas

Långloppstur i Hellas
Hmm...

Måste se efter. Jo banne mig, jag har också röda lite svullna områden på benen. Det är precis i övergången på huden där byxorna börjar/slutar. Jag tror att det kan vara små saker från växterna och den torra mossan som är orsaken? Har sett liknande men då var det värmeutslag från varmare turer.

Snart är det Le Tour på Eurosport :)

Långloppstur i Hellas
Jojken2 skrev:
-------------------------------------------------------
> För en som inte var med, vilka turer åkte ni?
> Gul-blå-gron-svart-vit-röd-vietkong-brantn´? Låter
> kul i alla fall.
>
> /Johan

Kolla kartan!

Långloppstur i Hellas
Men även för mig som var med kan det vara kul att få reda på namnen på de stigar vi cyklade. Det är ju så ofta man läser "-och hem cyklade vi traktormakt" utan att veta var det är. Är det guidning så är det... ; )

Vi började iaf med "Indianer och vita" väl?
Efter det följde en sträcka med våra Tdf-vurpor. Namn?
Sedan en bit upp till spången/träbryggan runt Ältasjön.
Älta
Gröna från Älta till Hellas för vissa.
Ulvsjöslingan
Milbanan
Vietcong-vändan
Milbanan

Obs! Detta var långa varianten.

Edit Redigerar in stignamnen

Senast redigerad av en moderator:
Långloppstur i Hellas
Ville skrev:
> JAg tror ni är alergiska mot lycran....
>
> --------------------------------------------------
> ----------------------------------------------
> Köper gärna din lätt begagnade döds-stjärna.
> Viktigast är att förintelsevapnet fungerar.

Det tror inte jag =)Har kört över 100 cykelturer i år utan detta reultat.
Bra försök Ville

Långloppstur i Hellas
Kul att ni gillade turen, även om vissa verkar ha fått lite Hellas-allergiska utslag. "Garv" hoppas det inte stoppar er från att fortsätta åka i Hellas bara. :-)

Jag får tacka för sällskapet och kan meddela att jag inte lärde mig så många nya stigar men fick en hel del kunskaper om vad man bör tänka på när man fixar guidade turer. Som tillexempel att beteckningen på tekniska stigar är väldigt subjektivt. Det kommer att bli fler guidningar i Hellas framöver men då uppdelade i olika kategorier beroende på åkvana. Det blir roligare för alla om de som deltar är så jämna som möjligt.

Kul också att ha få namn på vissa stigar. Speciellt Vietkongstigen :-). Måste säga att det gröna växt till sig ordentligt sedan sist jag åkte där. Jag är inte så bra på de namn som används för Hellas stigarna men här kan säckert Bruse och Tobias bidra med mer information. Den andra stigen vi åkte var "Indianer och Vita". Sen var det blandade bitar av grön, blå sörmlandsled m.m.

Höres
Christer

Långloppstur i Hellas
Vi pratade ju om att HNS skulle kunna ha ett uppdrag att gradera stigarna när vi stod i kön. Kanske vore det en bättre idé att någonstans samla in stignamnen och göra en alternativ/namnsatt karta? På nåt sätt känns det enklare att dela in stigarna i olika namn, för då råder ingen tvekan om vart vi varit.

T.ex skulle man kunna fastslå att just "Vietkong" är den delen som vi cyklade från Erstaviksvägen i en södergående slinga och upp på vägen igen.

Långloppstur i Hellas
Äntligen internet!

Tack Kvisten! Tack Johan A! Och tack Furirpipis!

Kvisten för att jag fick möjlighet att se hur fina stigar ni har i Hellas. Kul för mig att se, mindre kul att jag inte kan hålla ert tempo. Lycka till med HNS!
Johan A är veckans räddare i nöden. En klippa, oavsett vad Bruse säger. Tack för att du trollade fram ett par skor när mitt teflonminne inte kunde bränna fast att de skulle med innan jag var framme. *skammsen*
Furirpipis för att du inte körde MTB-Vättern, annars hade jag inte fått en så härlig vecka. Hoppas ekerbråttet löst sig nu.

NoOne

Långloppstur i Hellas
Nu har jag också orkat starta mitt åbäke till dator., jag är ju ganska saktfärdig av mig som ni vet.

Jag vill bara säga att även fast jag körde långsamast så hade jag kul. Jag tycker att det är kul att cykla tillsammans och det är ju bra att jag har tillfört en ny dimmension på långsamt så att det blir lättare att anpassa turer för alla... *ler*

Nästa gång jag kommer ska det gå lite fortare. Så jag åker ifrån myggen, jag har 17 myggbett på höger ben och 11 på vänster. Jag trodde inte man kunde få myggbett i södra sveige ;o)

Långloppstur i Hellas
evelina* skrev:
> Jag vill bara säga att även fast jag körde
> långsamast så hade jag kul. Jag tycker att det är
> kul att cykla tillsammans och det är ju bra att
> jag har tillfört en ny dimmension på långsamt så
> att det blir lättare att anpassa turer för alla...
> *ler*

Alla är vi nybörjare i början!

> Nästa gång jag kommer ska det gå lite fortare. Så
> jag åker ifrån myggen, jag har 17 myggbett på
> höger ben och 11 på vänster. Jag trodde inte man
> kunde få myggbett i södra sveige ;o)

Jorå, å fler blire ju fler lappjävlar som flyttar hit! Håller hemma med era husdjur!

Tillbaka
Topp